Średnia Ocena:
Budowa i utrzymanie dróg żelaznych
„Klasyfikacja (albo ustalenie typów) dróg żelaznych ma bardzo kluczowe znaczenie nie tylko pod wobec technicznym w celu określenia właściwości różnorakich kategorii dróg żelaznych i wykonania najodpowiedniejszego sposobu budowy i eksploatacji ich, ale też pod wobec administracyjnym i prawnym, bo dla zabezpieczenia interesów państwowych i społecznych a także bezpieczeństwa ruchu, budowy i eksploatacji dróg żelaznych podlegać powinny przepisom i ograniczeniom prawnym, które dla różnorakich kategorii dróg żelaznych nie mogą być jednakowe, naprz. warunki linji magistralnej, łączącej duże ośrodki przemysłowe, są zupełnie inne niż bocznicy, prowadzącej do fabryki albo żwirowni...”„Na drogach żelaznych normalnotorowych szerokość torów (prześwit) t.j. odległość miedzy wewnętrznymi krawędziami szyn wynosi 1.435 mm. Koleje szerokotorowe posiadają prześwit większy od normalnego (Rosja - 1.524 mm, Hiszpanja -1.676 mm, Irlandia - 1.600 mm.).”
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Budowa i utrzymanie dróg żelaznych |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Historyczna |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Budowa i utrzymanie dróg żelaznych PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!