Średnia Ocena:
Brewiarz zwyciężonych 2
Emil Cioran (1911–1995), należy do najwybitniejszych i najbardziej kontrowersyjnych filozofów XX wieku. Swoim ciężkim połączeniem pesymizmu (życie nie ma sensu, zakończenie go byłoby najlepszym wyjściem) z pragnieniem życia fascynował kolejne pokolenia. "Brewiarz zwyciężonych" powstał w latach 1941–1944. Jest to ostatnia książka ebook napisana przez autora po rumuńsku i pierwsza stworzona we Francji, w tym okresie bowiem Cioran emigrował już z Rumunii, gdzie się narodził i gdzie powstało po rumuńsku pięć jego innych książek. Po "Brewiarzu" wypowiadał się już tylko w języku francuskim. Polski czytelnik (tak samo zresztą jak czytelnicy z innych krajów) znał Brewiarz… w przekładzie z francuskiego. Na dodatek była to tylko element pierwotnego manuskryptu. Niniejsze wydanie jest tłumaczeniem całości z rumuńskiego oryginału. Ukazuje się w dwóch tomach ("Brewiarz zwyciężonych" i "Brewiarz zwyciężonych 2"), tak jak ukazywało się w Rumunii w ostatnich latach. Stres przeprowadzki z państwie do państwie i z języka do języka inspiruje autora do rozliczeń z ojczystym narodem i Bałkanami, z religią, a przede wszystkim z swoją egzystencjalną sytuacją samotnika zawieszonego pomiędzy ojczyznami i nękanego poczuciem bezsensu. Cioran buduje tu swoją wersję rodzącego się wtedy we Francji "egzystencjalizmu", a jednocześnie tworzy dzieło rzadkiej poetyckiej urody – filozoficzny poemat prozą.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Brewiarz zwyciężonych 2 |
Autor: | Cioran Emil |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Aletheia |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Brewiarz zwyciężonych 2 PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!