Średnia Ocena:
Biznes muzyczny
Każdy z nas jest w różnorakim stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się ponad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej albo innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty albo uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, nierzadko decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie albo podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni a także artystów ją tworzących i wykonujących. Czy poznanie i analiza tego jak działa ten system nie jest fascynującym wyzwaniem? Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) a także upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe metody dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać też system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę wielkim wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Biznes muzyczny |
Autor: | Gałuszka Patryk |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Agencja wydawnicza Placet |
Rok wydania: | 2009 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Biznes muzyczny PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Recenzje
Konkretnie ujęte mechanizmy w branży muzycznej. Pozycja z 2009 roku, więc przydałaby się reedycja, gdyż w 2016 roku jeszcze bardziej rozwinęły się media elektroniczne. Książkę zalecam jako wstęp do wiedzy o biznesie muzycznym.