Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Ikona stylu. Rewolucjonistka mody. Matka chrzestna fast fashion.Pierwsza w Polsce rozmowa z Barbarą Hulanicki, kobietą, która odmieniła oblicze mody. W latach 60. zawładnęła swingującym Londynem. Stworzyła kultową markę Biba. Wylansowała tanią modę i rozpoznawalny styl Biba look, który stale inspiruje. W jej butiku pierwsze kroki w świecie mody stawiała m.in. młodziutka Anna Wintour, przyszła redaktorka amerykańskiego "Vogue’a". W londyńskiej Bibie bywali i ubierali się Twiggy, Rolling Stonesi, David Bowie, Freddie Mercury czy Brigitte Bardot. Nic dziwnego, przecież był to najładniejszy sklepik świata.Jak to się stało, że córka polskiego dyplomaty, chrześniaczka Rydza-Śmigłego, kobieta z dobrego domu nieustanna się olbrzymią buntowniczką w świecie mody? W rozmowie z Judytą Fibiger Barbara odsłania kulisy własnej kariery i fascynującej podróży przez życie."Barbaro, jesteś inspiracją."Kate Moss"Zawsze była o jeden krok do przodu przed innymi. Jest dla mnie ikoną stylu."Twiggy
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Barbara Hulanicki |
Autor: | Fibiger Judyta |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Społeczny Instytut Wydawniczy Znak |
Rok wydania: | 2017 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Cudowne wydanie. Bardzo zalecam wszystkim wielbicielom świata fashion. <3
Barbara Hulanicki to ktoś więcej niż tylko idealna projektantka polskiego pochodzenia. To przede wszystkim mądra wizjonerka, która w własnej dziedzinie osiągnęła olbrzymi sukces. Wszystko to cieszy tym bardziej, że znana projektantka zawsze była dumna i podkreślała własne polskie korzenie. Książka ebook jest wyjątkowo interesująca, obfituje bowiem w liczne ciekawostki z życia Barbary Hulanicki, zarówno te natury zawodowej jak i bardziej prywatnej, choćby związane z pochodzeniem i wątkami rodzinnymi. Rozmowa z Barbarą Hulanicki jest także fascynującą podróżą przez świat mody. Idealna biografia, inspirująca.
"Barbara Hulanicki. Kluczowe jest tylko jutro." to bardzo interesująca książka ebook napisana w formie wywiadu, którego udzieliła Barbara Hulanicki Judycie Fibiger. Hulanicki to nieco zapomniana projektantka mody polskiego pochodzenia, która szczyt kariery osiągnęła w latach 60-tych XX wieku. Będąc absolwentką Akademii Sztuk Cudownych zwyciężyła konkurs projektując strój plażowy. I tak zaczęła się jej kariera. Stworzyła siec sklepików Biba, gdzie projektowane przez nią ubrania znikały błyskawicznie. W jej sklepach bywali min.:Freddie Mercury czy Brigitte Bardot. Hulanicki opowiada bardzo interesująco o własnej karierze, osiągnięciach i porażkach. Nie unika tematów dotyczących życia prywatnego. Nierzadko podkreśla własne pochodzenie, z którego jest dumna. Książkę warto przeczytać nawet jeśli niezbyt interesujemy się modą. Warto poznać tą niesamowitą dziewczyn jaką jest Barbara Hulanicki
Barbara Hulanicki to charyzmatyczna kobieta, która ma na koncie dużo sukcesów w świecie mody, a mimo to jej postać jest trochę niedoceniona i nieznana w Polsce. W latach 60 utworzyła w Londynie markę Biba. Dom handlowy Biby był jednym z najpiękniejszych. Biba styl był rozpoznawalny na ulicach i miał wielu fanów, też tych słynnych (Rolling Stones, David Bowie, Brigitte Bardot, Twiggy czy Freddie Mercury), do dzisiaj na ścianie pracowni Barbary Hulanicki wisi kartka od Kate Moss. Anna Wintour zaczynała swą karierę właśnie w jej butiku. Pani Barbara w rozmowie z Judytą Fibiger opowiada o sukcesach jakie odnosi i trudnościach, jakie napotyka. Omawia historię mody poczynając od lat 6o-tych. Opowiada o własnej rodzinie, modzie , która panowała w czasach jej młodości. Snuje opowiadanie o własnej drodze. Zaraża swym optymizmem i budzi podziw, że mimo wieku, w którym już mogłaby odpocząć, stale nie zwalnia, lecz jest aktywna i pełna pozytywnej energii. Córka dyplomaty, kobieta z dobrego domu, zrewolucjonizowała świat mody, a stworzony przez nią styl stale jest źródłem inspiracji. Książka ebook jest prześlicznie wydana i wzbogacona mnóstwem zdjęć. Dla każdego wielbiciela mody pozycja obowiązkowa. Serdecznie zalecam
Nie sugerujcie się okładką! Jest paskudna, lecz środek jest wyborny! ♥ Po więcej zapraszam tutaj: http://ciutwiecej.pl/2017/07/barbara-hulanicki-recenzja/
Bardzo nieźle napisana książka ebook . Zalecam .
Barbara Hulanicki. Kluczowe jest tylko jutro to zapis rozmów Judyty Fibiger z nieco zapomnianą już kreatorką mody polskiego pochodzenia. W latach 60tych XIX wieku Hulanicki była u szczytu zawodowej popularności, jej projekty budziły sensację, zbiory w mgnieniu oka znikały ze sklepów, a Biba- jej modowe dziecko- dynamicznie nieustanna się kultową marką. Projektowane przez nią ubrania nosiły nie tylko zafascynowane nową modą młode Brytyjki, lecz i takie sławy jak choćby aktorka Brigitte Bardot, czy lider Rolling Stone Mick Jagger. Obfitość fotografii i szkiców modowych projektów idealnie uzupełnia słowo pisane i przenosi czytelnika w świat zwariowanej mody lat 60tych. Wyjątkowa opowiadanie o wizjonerskiej dziewczynie podążającej za własną pasją.
Barbara Hulanicki jest słynna fanom mody. Nieustanna się ikoną stylu drugiej połowy XX wieku. Niestety, życie jest pełne niespodzianek i nigdy nie wiemy, co przyniesie nam los. Tak było w przypadku Barbary. Wydawać by się mogło, że wszystko jest na dobrej drodze, aż tu niespodziewanie nastąpił nieprzewidywalny zwrot akcji i plany a także marzenia legły w gruzach. Książka ebook jest napisana w formie wywiadu, którego udzieliła projektantka w czasie, gdy mieszkała na stałe w Stanach Zjednoczonych. Z rozrzewnieniem wspominała okres dzieciństwa i na każdym kroku podkreślała polskie pochodzenie. Ze wspomnień wyłania się postać wrażliwej, lecz bardzo dzielnej kobiety, która napotkała na własnej drodze różnorakie przeciwności losu. Pani Hulanicki narodziła się w Polsce tuż przed wybuchem II wojny światowej. Jej ojciec był dyplomatą i zginął z rąk zamachowców. Córka nie poznała prawdy o zabójcy ojca, a myśl ta prześladowała ją przez całe życie. Po śmierci głowy rodziny Barbara wraz z matką i siostrą przeprowadziły się do Anglii, gdzie opieki ponad nimi podjęła się apodyktyczna ciotka. Kariera Barbary rozpoczęła się w momencie wygrania konkursu na strój plażowy. Jako absolwentka Akademii Sztuk Cudownych zgłosiła dwie prace, z czego jedną pod przymusem ze strony ciotki. Zwyciężyła praca, o istnieniu której krewna nie miała pojęcia. W 1963 roku Barbara wraz z mężem S. Fitz - Simonem stworzyli firmę odzieżową BIBA, która proponowała modne i tanie ubrania i dodatki. Podstawowe fragmenty tamtych strojów są do dzisiaj inspiracją dla wielu osób pracujących w świecie mody. Sklepik Biba był wyjątkowo popularny, robiły w nim zakupy takie postacie jak Mia Farrow czy Brigitte Bardot. Niestety, upadek biznesu był równie spektakularny jak początek kariery. W połowie lat siedemdziesiątych kontrolę ponad budynkiem przejęła firma deweloperska, co doprowadziło do zniknięcia marki Biba. Barbara Hulanicki jeszcze przez kilkanaście lat zajmowała się modą, projektując m.in. ubranka dla dzieci. Następnie przeniosła się do Miami na Florydzie, gdzie pracowała jako projektantka wnętrz i artykułów wyposażenia. Postać Barbary Hulanicki może być przykładem na to, że nie można się poddawać, choćby życie rzucało nam nie wiadomo jakie kłody pod nogi a także że warto walczyć o lepsze jutro dla siebie i własnych bliskich. Ta książka ebook jest jedną z lepszych biografii jakie ostatnio czytałam.
Zanim przejdę do moich wrażeń po lekturze, zacznę ponownie od wydania. Moją uwagę przykuły czaszki wkomponowane w kwiaty i zastanawiałam się, w jaki sposób będzie to nawiązywać do treści. Moje zadowolenie osiągnęło szczyt, kiedy dostałam książkę w własne ręce. Usztywniona oprawa, dzięki której książka ebook się nie niszczy, lecz przez to, że nie jest typowo twarda, czyta się ją bardzo wygodnie. Do tego mnóstwo klimatycznych zdjęć i ilustracji, wyraźne oddzielenie epizodów i doskonała czcionka. A przechodząc już do sedna: nazwisko Barbary Hulanicki nigdy nawet nie obiło mi się o uszy. Oczywiście przed lekturą pogrzebałam trochę w internetach, lecz przyznaję, że trudno było mi przebrnąć przez pierwszy rozdział, ponieważ Judyta Fibiger zaczyna wywiad z Barbarą tak jakby od środka historii. Dla laika takiego jak ja było to trochę męczące, kiedy nie za bardzo zna się kontekst, jednak potem wszystko wskakuje na odpowiedni tor i nawet osoba "niewtajemniczona" może zatopić się w lekturze. Ponieważ Barbara Hulanicki jest bez wątpienia postacią barwną i inspirującą. Jej dzieje od początku były dość burzliwe: wojenna zawierucha zawiodła ją do Jerozolimy, gdzie jej ojciec pracował początkowo jako konsul generalny i tam również zginął z rąk zamachowców. Rodzina Barbary przeniosła się wtedy do Londynu, a tam kobieta wychowywała się pod okiem zasadniczej, ugruntowanej w wiktoriańskich obyczajach i zasadach ciotki. Wrodzony hart ducha i potrzeba niezależności zawiodły ją do szkoły plastycznej, w której nie tylko szlifowała talent, lecz też zaczęła się interesować modą. Rozmowa Judyty Fibiger i Barbary Hulanicki w zdecydowanej większości skupia się na Bibie - sklepie tworzonym z pasją, posiadającym duszę i niepowtarzalny klimat, który był powojennym fenomenem. Barbara opowiada o swoistej rewolucji, której dała początek. Barbara Hulanicki zerwała z konwenansami i stworzyła w Londynie miejsce, które służyło nie tylko zakupom, lecz stało się także miejscem spotkań i ośrodkiem życia kulturalnego, w którym gościły takie gwiazdy, jak choćby David Bowie, czy The Rolling Stones. Zaangażowanie, a przede wszystkim wręcz wizjonerstwo Barbary są imponujące. Czytając o rozwoju Biby i śledząc proces przemiany sklepu odzieżowego w olbrzymi gmach umożliwiający też zrobienie zakupów do domu, nabycie fragmentów wyposażenia, zjedzenie posiłku w restauracji a także posiadający miejsce zabaw dla dzieci, kiedy ich rodzice robią zakupy, kojarzyło mi się to ze współczesnymi galeriami handlowymi. Niby tak, lecz podstawowa różnica jest taka, że wszystkie współczesne tego typu przybytki są niemalże takie same. Te same marki w sklepach, podobny układ architektoniczny, design i niemalże identyczna propozycja handlowa. Miarą sukcesu Biby byli przede wszystkim ludzie. Nie tylko klienci, którzy stale i stale wracali w mury sklepu, lecz też jego pracownicy, dostawcy i sprzedawcy. Nie są to tylko cudowne słowa rzucane przez starszą obecnie panią, która z sentymentem wspomina lata własnej świetności. Starczy prześledzić historię upadku Biby, żeby zobaczyć, że stawianie wyłącznie na ilość, a nie jakość jest zgubne. A co do starszej pani. Barbara Hulanicki ma obecnie 81 lat (!!!) i ani myśli o emeryturze. Bardzo podoba mi się to, w jaki sposób projektantka pokazuje, że jeśli ma się cel, pomysł i chęci, to wiek staje się tylko cyferką. Dzięki nad pięćdziesięcioletniemu doświadczeniu Barbary w branży modowej, wywiad Judyty Fibiger nie był tylko paplaniną o najwieższych trendach i śledzeniu ich zmian na przestrzeni lat. Przybliżył on przede wszystkim sylwetkę ambitnej, kreatywnej i zawziętej kobiety, która nie poddała się nawet po utracie dzieła własnego życia. Rzuca również (przynajmniej dla mnie) nieco inne spojrzenie na świat mody. Okazuje się, że moda to nie tylko ubrania, a po trosze też filozofia życia, a podążanie za trendami to nic złego, jeśli ma się odrobinę zdrowego rozsądku i kreatywności. Świat Barbary Hulanicki był i stale jest pełen ciekawych ludzi i miejsc, ciągłych zmian i dążenia do samorealizacji. Jeśli o książce pdf Judyty Fibiger przestanie się myśleć tylko w kategoriach modowych, staje się ona opowieścią o wyjątkowo barwnej i charyzmatycznej postaci, jaką niewątpliwie jest Barbara. Na luźne popołudnie zalecam jak najbardziej, zwłaszcza, że dzięki komfortowemu formatowi czyta się tę książkę błyskawicznie.
Idealna książka! Idealnie przeprowadzony wywiad z twórczynią legendarnej firmy, mądrą, wrażliwą, wyjątkową kobietą. Mnóstwo tu anegdot ze świata mody, wspomnień z Londynu lat 60. i 70., kluczowych spostrzeżeń dotyczących ubioru, pracy, podejścia do życia. Co kluczowe – książka ebook jest prześlicznie wydana, z olbrzymią dbałością o detale, wypełniona fotografiami, które przenoszą nas w przeszłość i pozwalają poczuć ducha Biby i jej znaczenie dla odzieżowej rewolucji.
Rozmowa Judyty Fibiger z Barbarą Hulanicki to idealny wywiad rzeka. Przemyślany, dociekliwy, idealnie skomponowany i wyjątkowo ciekawy. Odsłania on kulisy całej kariery tej idealnej kreatorki mody, omawia wszystkie jej wzloty i upadki. Jest szczery i autentyczny. Barbara Hulanicki otwarcie mówi o swoim życiu prywatnym i zawodowym, o własnych wizjach, marzeniach i pragnieniach. Z tą kreatorką mody to pierwsza taka rozmowa w Polsce. Szkoda, że do tej pory jej osoba nie była słynna szerszemu gronu czytelników. Jest to przecież postać stylowa i wyjątkowo charyzmatyczna nic więc dziwnego, że książka ebook o niej to lektura bardzo ciekawa. Prześlicznie wydana, własną formą przypomina album ze świata mody. Znaczna ilość zdjęć, szkiców i ilustracji sprawia, że ta książka ebook to prawdziwa ozdoba każdej domowej biblioteczki. Zalecam nie tylko fanom mody :-) mufloneks.blogspot.com
Mówi się, by nie oceniać książki po okładce. W tym przypadku po prostu się nie da. Okładka jest, tak samo jak bohaterka książki, zdecydowanie stylowa. Niezwykle cudownie wydana książka. Pełna zdjęć i ilustracji przypomina album o modzie. A w środku rozmowa z niezwykłą postacią. Blond włosy, przyciemniane okulary przeciwsłoneczne, i koniecznie czarny strój. To Barbara Hulanicki. Założycielka firmy BIBA. Firmy, to w zasadzie mało powiedziane. BIBA to symbol Londynu lat 60 ubiegłego wieku. BIBA to „ Biba look”, czyli mocny makijaż, spódnice mini, długie kozaki, sztuczne rzęsy, kolorowe szminki. BIBA to początek tzw. „hight street fashion”, mody ulicy, produkowanej seryjnie specjalnie z myślą o młodych. BIBA to ponadczasowy styl, który stworzyła nasza wyjątkowo utalentowana rodaczka. Jako projektantka mody, ilustratorka czy projektantka wnętrz zawsze charakterystyczna i stylowa. W każdym działaniu o krok przed innymi. Tak bardzo słynna na świecie, a tak mało w Polsce. Bardzo interesująca książka ebook o tym jak talent, pasja, i ciężka praca Barbary Hulanicki zrewolucjonizowały świat mody.
Modą nie interesuje się jakoś bardzo, ponieważ to, co jest mi oferowane po prostu nie pasuje na mnie, ponieważ daleko mi do wieszaka. Jednak, gdy Wydawnictwo Znak Literanova nagle przysłało mi książkę o Barbarze Hulanicki, o której nic nie słyszałam to postanowiłam się z nią zapoznać i stwierdzić czy jest niezła dla kogoś, kto nic o tej dziewczynie nie wie. Książka ebook jest bardzo cudownie wydana, ma w środku mnóstwo zdjęć, szkiców, ubrań. Bardziej jest to album, w którym jest też zamieszczony wywiad rzeczka z Barbrą. Książka ebook ma bardzo niezły papier, jest w twardej oprawie i jest szyta, (co zawsze sądzę za plus, ponieważ jest mniejsze prawdopodobieństwo, że się rozleci), a nieklejona. Jednak w całym wydaniu znalazłam minus, który ukazał się podczas czytania. Otóż złoty grawer na okładce ściera się w miejscach gdzie czytamy książkę. Nienawidzę tego. Czy tak ciężko było to zabezpieczyć podobnie jak napis na grzbiecie? Książka ebook kosztuje 45 złotych, więc nie jest to mało, a po jednym użytkowaniu może nam zejść cały napis, który robi robotę w wyglądzie książki. Apeluję, więc do wydawnictw, żeby bardziej zadbały o takie szczegóły. Pierwsze wrażenie jest na plus, lecz bardziej mnie interesowało czy nada się dla osób kompletnie zielonych w tej kwestii. Chodzi mi o to czy podczas czytania nie będę się czuła zagubiona i zdezorientowana, że czegoś nie wiem. Zazwyczaj sięgam po biografie, gdy mam jakieś pojęcie o czytanej osobie, chcę pogłębić własną wiedzę o nich. A tu nie miałam pojęcia, kim jest Barbara Hulanicki, więc to było dla mnie całkiem nowe doświadczenie. Po pierwszym rozdziale byłam mocno zdezorientowana. Nie wiedziałam, o co chodzi. Zero wstępu o rodzicach, rodzeństwie. Pomyślałam, że to będzie ciężka przeprawa, lecz już w drugim rozdziale rozmowa Judyty z Barbarą szła tak jak powinna iść. Dowiedziałam się jak wygląda modowy biznes. Cóż z pewnością jest to ostatnia rzecz, na jaką bym się zdecydowała. Gdy czytałam o jednej Bibie czy o drugiej to żałowałam, że teraz nie ma takiej formy sprzedaży. Obecny marketing mnie ogromnie irytuje. Ledwo człowiek wejdzie do sklepu, Ledo rzuci okiem czy jest coś, co kolorystycznie mogłoby go zainteresować, ledwo do płuc dotrze powietrze sklepu, a już jest obok pani, która pyta się: Czy pomóc coś znaleźć? Przecież ja po jednym rzucie oka nie wiem, co mają w ofercie, nie wiem, czego ja chcę. To jest takie irytujące. Przecież to jest chore. Nigdy tego nie rozumiałam i nie zrozumiem i zawsze będzie mnie to irytować niezmiernie. Historia Barbary to opowiadanie o tym jak powstawał jej sklep, a później kolejne. Jak stawała się kimś znaczącym w świecie mody. Niestety nic nie może wiecznie trwać i też u Barbary nadszedł moment, gdy obcy inwestorzy kompletnie niemający nic wspólnego z modą zaczęli wprowadzać własny tandetny marketing doprowadzili do tego, że największa Biba upadła. To, o czym mówiła pokazuje, że wraz z upływem czasu marketingowcy dalej mają słabe pojęcie o potrzebach konsumenta, (chociaż oni twierdzą zupełnie inaczej) i tu nie mówię tylko o modzie, lecz też o innych dziedzinach. Podsumowując, ja jestem pozytywnie zaskoczona tą książką. Spodziewałam się ciężkiej przeprawy i irytacji, że nie wiem, o czym do mnie piszą, lecz okazało się zupełnie inaczej. Przez książkę przepłynęłam i nawet nie wiem, kiedy ją skończyłam. Niezła dla laików, lecz nie wiem czy ci, którzy znali osobę Barbary Hulanicki wcześniej będą czymkolwiek zaskoczeni. Ja osobiście polecam, jeśli interesuje Was historia mody. "Nie można wiecznie tracić czasu na myślenie o przeszłości." ~ Barbara Hulanicki [w:] Barbara Hulanicki. Kluczowe jest tylko jutro, Judyta Fibiger, Kraków 2017, s. 80.
Barbara Hulanicki jest wyjątkową i bardzo inspirującą osobą. Bez wątpienia wyprzedza czasy, w których żyje. Jest uważną obserwatorką społecznych trendów i tendencji, a jej pomysły mają innowacyjny charakter. Każda jej wypowiedź świadczy o olbrzymim doświadczeniu w prowadzeniu biznesu, nie brakuje jej jednak cech prawdziwego artysty, który pośród otaczającej nas bylejakości potrafi dostrzec prawdziwe piękno. Ubrana w nieodłączną czerń, wierna jednej fryzurze, dzisiaj sama nieustanna się marką i stale odnosi sukcesy w dziedzinie mody. Książka ebook – wywiad z Barbarą Hulanicki jest kopalnią wspomnień, lecz jednocześnie pełna jest uwag na temat dzisiejszej mody i sposobów skutecznego prowadzenia biznesu.
„Barbara Hulanicki”Judyty Fibiger to rozmowa z kultową projektantką mody. Z kart tej książki wyłania się obraz kobiety, dla której moda nieustanna się nie tylko zawodem lecz i stylem życia. Urok i klasa kluczowe są w każdym aspekcie codzienności. Biba stworzona przez Barbarę Hulanicki i jej męża jest do chwili obecnej uważana za symbol Londynu połowy lat sześćdziesiątych. Pasja nieustanna się metodą na życie. Jej projekty kształtowały gust wielu ludzi, a Biba była miejscem, w którym należało bywać.
To nowa, cudownie wydana przez Wydawnictwo Znak. Litera Nova, pozycja obowiązkowa dla wszystkich tych, których interesuje historia mody, projektowania, tworzenia ubrań i marki odzieżowej a także życie Londynu w latach 60.i 70.tych XX w. Książka ebook ta nie jest biografią Barbary Hulanicki , lecz z poruszanych w rozmowie wątków można dowiedzieć się bardzo dużo o życiu prywatnym i zawodowej karierze tej wyjątkowej dziewczyny - projektantki mody, twórczyni marki Biba, projektantki wnętrz, ilustratorki, bizneswomen, córki przedwojennego polskiego dyplomaty, przyjaciółki ikon mody XX wieku Twiggy i Kate Moss. Mało kto wie, że Barbara Hulanicki była pierwszą projektantką, która wprowadziła modne i cenowo dostępne ubrania, dodatki i kosmetyki dla nastolatek i młodych kobiet, że to ona przyczyniła się do popularności sukienek mini i kolorowych T-shirtów, które wcześniej były jedynie fragmentem bielizny, że jako pierwsza, w własnych sklepach, ustawiła gabloty z testerami kosmetyków i pozwalała swoim klientom (m.in. Freddiemu Mercury, Davidowi Bowie) na wykonywanie darmowego makijażu. Niesamowicie barwne są opisy sklepików stworzonych przez Barbarę Hulanicki, a zwłaszcza kilkupiętrowego domu towarowego "Dużej Biby", na dachu którego, w ogrodzie, przechadzały się specjalnie sprowadzone do Londynu różowe flamingi i pingwiny. W książce pdf znaleźć można dużo zdjęć z prywatnych albumów i archiwalnych wydawnictw modowych, a także projektów ubrań i różnorakich rysunków wykonanych przez Barbarę Hulanicki. Warto przeczytać i poznać historię tej małoznanej i niedocenianej w Polsce kobiety.
Uzależniona od mody Judyta Fibiger, reżyserka, scenarzysta i pisarka, nieźle rozumie modę, co udowodniła już kilka lat temu jako twórczyni filmu dokumentalnego „Political Dress”. Początkiem maja ukazała się jej książka ebook „Barbara Hulanicki. Kluczowe jest tylko jutro”, w której umieszczony został zapis rozmów autorki z prawdziwą rewolucjonistką mody, Barbarą Hulanicki, która pomimo olbrzymiej światowej sławy w Polsce stale pozostaje nieznana. Projektantka narodziła się w Warszawie, lecz dzieciństwo spędziła w Palestynie, a stamtąd przeniosła się do Anglii. To właśnie tam, w latach 60. stworzyła kultową markę Biba i nieustanna się modowym autorytetem dla gwiazd muzyki i filmu, modelek, a przede wszystkim dla tysięcy młodych kobiet. W rozmowie z Fibiger, Hulanicki ujawniła dużo szczegółów ze własnego życia zawodowego i prywatnego. Portret jej rodziny składa się z mozaiki intrygujących postaci uwikłanych w niezwykłe, lecz również nierzadko trudne wydarzenia. Jaka jest dzisiaj ta niezwykła kobieta? Mając na koncie tak dużo sukcesów mogłaby stać się wyniosłą gwiazdą, tymczasem ona pozostaje dowcipną, pełną młodzieńczej ekspresji kobietą. Stale tworzy i odnosi sukcesy. Jej pozytywny stosunek do świata wyraźnie wyczuwa się w książce. Rozmowa Judyty Fibiger z Barbarą Hulanicki jest pełna barwnych historii i wspomnień z okresu, kiedy rodziła się street fashion. Do Biby, najpopularniejszego butiku tamtych czasów, przychodzili m.in. Rolling Stonesi, księżniczka Anna, Twiggy, David Bowie, Freddie Mercury i Brigitte Bardot. Niemalże wszystko, co stworzyła Hulanicki stało się kultowe – logo, styl nawiązujący do art deco, zapierające dech wnętrza sklepu Big Biba, wyrazisty makijaż i oczywiście ubrania. To właśnie Barbarze Hulanicki świat zawdzięcza charakterystyczny styl w modzie, tzw. Biba look, z którego do dzisiaj czerpią kobiety. Mało kto wie, że to nasza rodaczka wylansowała modę na mini, wysokie, obcisłe kozaki zakładane do krótkich spódnic i sukienek, kolorowe szminki a także sztuczne rzęsy. Bunt względem stonowanej, powojennej estetyki okazał się tym, czego potrzebowały kobiety. Miłość do projektowania połączona z niestrudzonym wysiłkiem, pasją, i talentem musiała zostać dostrzeżona. To, co proponowała Hulanicki było innowacyjne, a do tego piękne. Dlatego styl Biby jest ponadczasowy. Jednak nie tylko fenomen Biby zachęca do poznania Barbary Hulanicki. Bezdyskusyjnym walorem tej pozycji jest jej idealna estetyka. Wydana w nietypowym formacie, na kredowym papierze, uzupełniona licznymi ilustracjami książka ebook przypomina cudowny album, który po prostu chce się trzymać w rękach. Serdecznie zapraszam do lektury.
Rozmowa z Barbarą Hulanicki ukazuje niezwykłość jej życia i pracy. Utracone dzieciństwo, poszukiwanie swojego miejsca w świecie, trudne relacje rodzinne (znęcająca się psychicznie ponad innymi ciotka, brak dobrego kontaktu z matką, utrata ojca) wreszcie fascynująca praca i spełnione życie. Lata 60. Szaleństwo kolorów i krojów - to Biba - marka stworzona przez Barbarę. Barbara osoba silna i wyjątkowa ilustratorka, projektantka mody i wnętrz może być inspiracją dla każdej kobiety. Bogato ilustrowana książka ebook dla każdej dziewczyny zainteresowanej modą, kobiecością a także tworzeniem swojego biznesu.
To więcej niż zwykła książka,więcej niż rozmowa.Pięknie wydana pozycja,z mnóstwem zdjęć,przypominająca bardziej album o modzie.Wywiad-rzeka pozwala nam poznać bliżej założycielkę marki Biba.Barbara Hulanicki to postać prawdopodobnie mało słynna większości z nas.W arcyciekawy sposób opowiada nam własne życie.
Mega postać, niesamowita historia kobiety, która stworzyła modowe imperium i ubierała najwieksze gwiazdy. Szkoda, że to nieco zapomniana bohaterka. Mam nadzieję, że ta książka ebook przypomni ją w Polsce.