Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych a także czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najwieższych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD.Zawarte w przygotowywanej do druku książce pdf rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy a także inspiracji dla czytelników.Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i nierzadko wypróbowanymi podejściami i sposobami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć albo im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia.Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań opisywanej publikacji.Odczytanie i zrozumienie komunikatów dzidziusia daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii.Książka Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem jest dziełem wielu twórców – naukowców i praktyków. Jest ona cennym wkładem do badań ponad budowaniem takich form postępowania terapeutycznego, które umożliwią dzidziusiowi autystycznemu komunikację społeczną. Pokazywane formy pracy z dzieckiem i jego otoczeniem budzą nadzieję na zbudowanie drogi, która umożliwi dzidziusiowi autystycznemu znalezienie się w środowisku społecznym.Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dzieciakami z deficytami rozwojowymi.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem |
Autor: | Kaczmarek Bogusława Beata, Wojciechowska Aneta |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Zwykle, kiedy czytam książki naukowe, muszę po jakimś okresie od nich odpoczywać... Z reguły bowiem wymagają ode mnie pełnego skupiania, ponieważ prosto zgubić się w zawiłym języku pełnym niełatwych pojęć, nazwisk i dat. Tym razem na szczęście było inaczej i książkę czytałam z rosnącą fascynacją, przerywając lekturę tylko na sporządzenie notatek albo przemyślenie niektórych zagadnień. Autyzm to słowo, które coraz częściej pojawia się w naszym świecie. Sama pracuję z dziećmi, które zostały nim dotknięte, lecz nie wszystkie ich zachowania byłam w stanie zrozumieć i prawidłowo zinterpretować. Książka ebook Autyzm i AAC dała mi nowe spojrzenie na kłopot i przystępnym mową opisała wszystko to, co może interesować zarówno terapeutę jak i rodzica. Muszę przyznać, że autorzy dokładnie przemyśleli tę publikację. Mówię tu zarówno o tematyce jak i kolejności jej prezentowania. Początkowo zaznajamiamy się z pojęciem autyzmu, uczymy się go rozpoznać już u noworodków, staramy się zrozumieć zachowania autystów i odnajdujemy przyczyny owych zachowań, a następnie przechodzimy do zagadnienia komunikacji alternatywnej, która ułatwia funkcjonowanie zarówno dzieciakom jak i ich bliskiemu środowisku. Każdy z podrozdziałów porusza istotną kwestię, a czytelny spis treści ułatwia nam potem odnalezienie tego, co było dla nas istotne. Zastanawiałam się ponad tym, kto powinien być odbiorcą tej książki i doszłam do wniosku, że każdy... Przystępny mowa sprawia, że w tekście odnajdzie się zarówno student, terapeuta jak i rodzic. Wszystkie ważne pojęcia są wytłumaczone, a autorzy robią wszystko, by tekst był czytelny i jednoznaczny. Mogłabym o każdym z zagadnień pisać wiele, lecz najistotniejsze jest dla mnie to, że po lekturze książki mnóstwo emocji i wiedzy pozostaje w człowieku. Dawno żadnej naukowej książki nie czytało mi się tak lekko i z zafascynowaniem. Temat autyzmu jest trudny, stale w wielu materiach nieodgadniony, lecz w tym przypadku omówiony przez specjalistów i pasjonatów, którzy pragną zrozumieć autyzm i dzielić się każdym wnioskiem, który może pomóc w terapii. Dziękuję za tę książkę i duże serce, które tutaj po prostu czuć. Po lekturze czuję się bogatsza i nieco inaczej patrzę teraz na autystów zastanawiając się, jak dla nich wygląda nasz dziwaczny świat...
Wszystko zgodnie z opisem, dynamiczna przesyłka, zalecam rodzicom i nauczycielom
„AUTYZM I AAC” - to pierwsza na rynku krajowym publikacja zawierająca dużą dawkę zaktualizowanej wiedzy na temat AAC a także rzeczowych argumentów na temat jej zastosowania. Wnioski :Dla osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN) - interwencja AAC najszybciej jak to możliwe.Nieuczciwe jest odmawianie dostępu do AAC osobom ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi. Jestem neurologopedą, specjalizuję się w rozwijaniu sprawności komunikacyjnych i mowy u dzieci z ASD. Od około 10 lat wykorzystuję sposoby AAC (MAKATON, PCS aktualnie też PECS). W własnej praktyce nie spotkałam dziecka, które nie chciałoby się komunikować, tylko że dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi potrzebują specjalistycznego wsparcia (odpowiedniego zaaranżowania sytuacji komunikacyjnej) żeby mogły się porozumiewać i rozwijać. Krystyna Sacher-Szafrańska