Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania a także wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego a także nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status „ja” autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację a także kreację. Ślad-trop, który twórca pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne metody zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów „ja” autorskiego, czyli „ja” empirycznego, porte-parole a także „ja” sylleptycznego, które nieustanny się podstawą analiz twórczości trojga twórców – odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros a także Jerzego Skolimowskiego.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji |
Autor: | Podsiadło Magdalena |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | TAiWPN Universitas Kraków |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.