Średnia Ocena:
Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania a także wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego a także nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status „ja” autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację a także kreację. Ślad-trop, który twórca pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne metody zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów „ja” autorskiego, czyli „ja” empirycznego, porte-parole a także „ja” sylleptycznego, które nieustanny się podstawą analiz twórczości trojga twórców – odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros a także Jerzego Skolimowskiego.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji |
Autor: | Podsiadło Magdalena |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | TAiWPN Universitas Kraków |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!