Czytaj więcej:
Zobacz podgląd Ariol. P jak Petula pdf poniżej lub w przypadku gdy jesteś jej autorem, wgraj własną skróconą wersję książki w celach promocyjnych, aby zachęcić do zakupu online w sklepie empik.com. Ariol. P jak Petula Ebook
podgląd online w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki nie posiadają jeszcze opcji podglądu, a inne są ściśle chronione prawem autorskim
i rozpowszechnianie ich jakiejkolwiek treści jest zakazane, więc w takich wypadkach zamiast przeczytania wstępu możesz jedynie zobaczyć opis książki, szczegóły,
sprawdzić zdjęcie okładki oraz recenzje.
swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Średnia Ocena:
Ariol. P jak Petula
Ariol nie umie sikać i myśleć równocześnie, dziadek chrapaniem straszy komary, a Kwaks chciałby mieć ptasią grypę i pianino. Czwarta element zakręconych przygód Ariola i jego równie szalonych kumpli.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Ariol. P jak Petula |
Autor: | Guibert Emmanuel |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Adamada |
Rok wydania: | 2018 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Ariol. P jak Petula PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: skladniki-powietrza - karta pracy klasy 7_pakiet_2.pdf - Rozmiar: 215 kB
Głosy: 0
Pobierz
Głosy: 0
Pobierz
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Ariol. P jak Petula PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Składniki powietrza
i rodzaje przemian, jakim ulegają
1. Przeprowadzono doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie. 1 p.
Zaznacz nazwy substancji, które powstaną w wyniku przeprowadzenia tego doświadczenia chemicznego.
A. rtęć i woda C. tlenek rtęci(I) i woda
B. rtęć i tlen D. rtęć i wodór
2. Wskaż zestaw, w którym znajdują się wyłącznie nazwy substancji wykorzystywanych w reklamach
świetlnych − substancje te, pobudzane prądem elektrycznym, emitują światło. 1 p.
A. argon, azot i neon C. azot i tlen
B. argon i neon D. azot, neon i tlen
3. Uczeń przeprowadził doświadczenie chemiczne, w którym do trzech naczyń z zapalonymi świeczkami
wprowadził trzy różne gazy. Zaobserwował, że świeczka nie zgasła tylko w jednym naczyniu. Wskaż zestaw,
w którym znajdują się nazwy gazów, mogących spowodować taki przebieg doświadczenia.
1 p.
A. azot, hel, tlenek węgla(IV)
B. azot, tlen, wodór
C. argon, azot, tlenek węgla(IV)
D. neon, wodór, hel
4. Wskaż zapis słowny reakcji wymiany. 1 p.
𝑇
A. wodorowęglan sodu → węglan sodu + tlenek węgla(IV) + woda
B. sód + chlor → chlorek sodu
C. wodór + tlen → woda
D. tlenek wapnia + kwas chlorowodorowy → chlorek wapnia + woda
5. Przeprowadzono doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie. 1 p.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe.
1. Pod wpływem powietrza z płuc woda wapienna zmętniała. P F
2. Doświadczenie chemiczne stosowane jest do wykrywania tlenu w powietrzu. P F
6. Zaznacz zdanie fałszywe. 1 p.
Strona 1 z 2
www.dlanauczyciela.pl ǀ © Copyright by Nowa Era Sp. z o.o.
Strona 2
A. Największy wpływ na powstawanie dziury ozonowej mają freony.
B. Ozon stosuje się w leczeniu układu oddechowego.
C. Tlenek siarki(IV), tlenek węgla(IV) i tlenki azotu wraz z parą wodną osadzają się na cząstkach pyłów sadzy,
tworząc mgłę przemysłową nazywaną smogiem.
D. Woda, zakwaszana przez kwaśne opady, zwiększa ryzyko wyginięcia organizmów wodnych.
7. Do probówki z gazem zebranym podczas przeprowadzania reakcji chemicznej zbliżono zapalone łuczywo.
Słychać było charakterystyczny dźwięk. Wskaż nazwę gazu, który znajdował się w próbówce. 1 p.
A. azot C. wodór
B. tlenek węgla(IV) D. tlen
8. Rozpuszczaniu substancji stałych w wodzie może towarzyszyć wydzielanie lub pobieranie energii cieplnej.
Przeprowadzono doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie. 1 p.
Temperatura w obu probówkach przed rozpuszczeniem substancji stałej wynosiła 20°C. Wskaż
prawdopodobne wartości temperatury, jakie będą wskazywały termometry po rozpuszczeniu substancji
stałych, wiedząc, że w probówce I zachodzi zjawisko egzoenergetyczne, a w probówce II −
endoenergetyczne.
A. probówka I: 20°C, probówka II: 20°C C. probówka I: 11°C, probówka II: 70°C
B. probówka I: 70°C, probówka II: 11°C D. probówka I: −20°C, probówka II: 20°C
g
9. Oblicz, który z balonów ma większą masę – balon zawierający 5 dm3 tlenu (gęstość d = 1430 ), czy
m3
g
balon zawierający 6 dm azotu (gęstość d = 1,25 dm3).
3
2 p.
10. Na szalkach wagi umieszczono pojemniki zawierające jednakowe objętości gazów. 1 p.
Zaznacz poprawne uzupełnienie zdania (A–B) oraz jego dokończenie (I–II).
W pojemniku I znajduje się azot. Ułożenie szalek wagi wskazuje, że w pojemniku II znajduje się
A. wodór, I. mniejszą od gęstości azotu.
ponieważ gaz ten ma
B. tlenek węgla(IV), gęstość II. większą od gęstości azotu.
Strona 2 z 2
www.dlanauczyciela.pl ǀ © Copyright by Nowa Era Sp. z o.o.