Ariol. P jak Petula okładka

Średnia Ocena:


Ariol. P jak Petula

Ariol nie umie sikać i myśleć równocześnie, dziadek chrapaniem straszy komary, a Kwaks chciałby mieć ptasią grypę i pianino. Czwarta element zakręconych przygód Ariola i jego równie szalonych kumpli.

Szczegóły
Tytuł Ariol. P jak Petula
Autor: Guibert Emmanuel
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Adamada
Rok wydania: 2018
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Ariol. P jak Petula w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Ariol. P jak Petula PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: skladniki-powietrza - karta pracy klasy 7_pakiet_2.pdf - Rozmiar: 215 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Ariol. P jak Petula PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Składniki powietrza i rodzaje przemian, jakim ulegają 1. Przeprowadzono doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie. 1 p. Zaznacz nazwy substancji, które powstaną w wyniku przeprowadzenia tego doświadczenia chemicznego. A. rtęć i woda C. tlenek rtęci(I) i woda B. rtęć i tlen D. rtęć i wodór 2. Wskaż zestaw, w którym znajdują się wyłącznie nazwy substancji wykorzystywanych w reklamach świetlnych − substancje te, pobudzane prądem elektrycznym, emitują światło. 1 p. A. argon, azot i neon C. azot i tlen B. argon i neon D. azot, neon i tlen 3. Uczeń przeprowadził doświadczenie chemiczne, w którym do trzech naczyń z zapalonymi świeczkami wprowadził trzy różne gazy. Zaobserwował, że świeczka nie zgasła tylko w jednym naczyniu. Wskaż zestaw, w którym znajdują się nazwy gazów, mogących spowodować taki przebieg doświadczenia. 1 p. A. azot, hel, tlenek węgla(IV) B. azot, tlen, wodór C. argon, azot, tlenek węgla(IV) D. neon, wodór, hel 4. Wskaż zapis słowny reakcji wymiany. 1 p. 𝑇 A. wodorowęglan sodu → węglan sodu + tlenek węgla(IV) + woda B. sód + chlor → chlorek sodu C. wodór + tlen → woda D. tlenek wapnia + kwas chlorowodorowy → chlorek wapnia + woda 5. Przeprowadzono doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie. 1 p. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe. 1. Pod wpływem powietrza z płuc woda wapienna zmętniała. P F 2. Doświadczenie chemiczne stosowane jest do wykrywania tlenu w powietrzu. P F 6. Zaznacz zdanie fałszywe. 1 p. Strona 1 z 2 www.dlanauczyciela.pl ǀ © Copyright by Nowa Era Sp. z o.o. Strona 2 A. Największy wpływ na powstawanie dziury ozonowej mają freony. B. Ozon stosuje się w leczeniu układu oddechowego. C. Tlenek siarki(IV), tlenek węgla(IV) i tlenki azotu wraz z parą wodną osadzają się na cząstkach pyłów sadzy, tworząc mgłę przemysłową nazywaną smogiem. D. Woda, zakwaszana przez kwaśne opady, zwiększa ryzyko wyginięcia organizmów wodnych. 7. Do probówki z gazem zebranym podczas przeprowadzania reakcji chemicznej zbliżono zapalone łuczywo. Słychać było charakterystyczny dźwięk. Wskaż nazwę gazu, który znajdował się w próbówce. 1 p. A. azot C. wodór B. tlenek węgla(IV) D. tlen 8. Rozpuszczaniu substancji stałych w wodzie może towarzyszyć wydzielanie lub pobieranie energii cieplnej. Przeprowadzono doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie. 1 p. Temperatura w obu probówkach przed rozpuszczeniem substancji stałej wynosiła 20°C. Wskaż prawdopodobne wartości temperatury, jakie będą wskazywały termometry po rozpuszczeniu substancji stałych, wiedząc, że w probówce I zachodzi zjawisko egzoenergetyczne, a w probówce II − endoenergetyczne. A. probówka I: 20°C, probówka II: 20°C C. probówka I: 11°C, probówka II: 70°C B. probówka I: 70°C, probówka II: 11°C D. probówka I: −20°C, probówka II: 20°C g 9. Oblicz, który z balonów ma większą masę – balon zawierający 5 dm3 tlenu (gęstość d = 1430 ), czy m3 g balon zawierający 6 dm azotu (gęstość d = 1,25 dm3). 3 2 p. 10. Na szalkach wagi umieszczono pojemniki zawierające jednakowe objętości gazów. 1 p. Zaznacz poprawne uzupełnienie zdania (A–B) oraz jego dokończenie (I–II). W pojemniku I znajduje się azot. Ułożenie szalek wagi wskazuje, że w pojemniku II znajduje się A. wodór, I. mniejszą od gęstości azotu. ponieważ gaz ten ma B. tlenek węgla(IV), gęstość II. większą od gęstości azotu. Strona 2 z 2 www.dlanauczyciela.pl ǀ © Copyright by Nowa Era Sp. z o.o.