Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
W intelektualnej relacji Martina Heideggera i Hannah Arendt – jednych z najbardziej wpływowych myślicieli XX wieku – uwidaczniają się najważniejsze zwroty w najwieższej filozofii a także historii Zachodu: tragedia totalitaryzmu, rozpad tradycyjnych kategorii metafizycznych i politycznych, konieczność mozolnego wykuwania nowego języka opisu rzeczywistości. Tezę książki wyraża przekonanie, że odpowiedź Arendt na filozofię Heideggera, udzielona w szerokim kontekście zmagań obojga myślicieli z filozoficzną tradycją Zachodu, otwiera także świeży horyzont do przemyślenia relacji pomiędzy pedagogiką a filozofią. Praca ta rozpoczyna się od krytycznej rekonstrukcji pojęć, tradycyjnie spajających pedagogikę z filozofią. Następnie, stanowi rozwinięcie tezy Arendt o zerwaniu nici tradycji, umiejscowionej w kontekście filozofii Heideggera a także jego uwikłania w nazizm, a także, w konsekwencji, stawia pod znakiem pytania tradycyjną relację pomiędzy filozofią a pedagogiką. W końcowych partiach książki powraca kłopot dialogu pomiędzy filozofią, myśleniem, pedagogiką i edukacją uniwersytecką w czasie, którego ramy polityczne i etyczne wyznacza już nie ciągłość tradycji, ale cezura XX-wiecznych totalitaryzmów.
| Szczegóły | |
|---|---|
| Tytuł | Arendt i Heidegger. Pedagogiczna obietnica filozofii |
| Autor: | Sosnowska Paulina |
| Rozszerzenie: | brak |
| Język wydania: | polski |
| Ilość stron: | |
| Wydawnictwo: | TAiWPN Universitas Kraków |
| Rok wydania: | |
| Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
|---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.