Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Utrzymywanie najbliższych kontaktów biznesowych z przedstawicielami innych państw, nierzadko również innych kultur może być użyteczne dla obu stron relacji, konieczne jest jednak poznanie warunków, w których osoba albo organizacja, z którą współpracujemy działa m.in. kultury kraju, systemu: społecznego, politycznego, prawnego i zasad funkcjonowania krajowej gospodarki. Dzięki posiadaniu wiedzy z tego zakresu, możliwa stanie się efektywna współpraca. Bez niej możemy tylko liczyć na łut szczęścia, który sprawi, że nie popełnimy żadnej gafy podczas rozmów biznesowych, czy również osiągniemy dynamicznie zwrot z naszych zagranicznych inwestycji a także podbijemy naszymi produktami „egzotyczne” rynki. Niestety obecnie, wielu przedstawicieli rodzimego biznesu uważa, że tylko „suche” słupki pełne cyfr i matematycznych obliczeń są w stanie zobrazować powodzenie współpracy biznesowej z przedstawicielami innych państw, zapominając o tym, że w wielu przypadkach dopiero całościowe poznanie funkcjonowania kraju, z którego reprezentantami nawiązaliśmy współpracę, regionu naszych działań a także zagrożeń, które w miejscu takim mogą na nas czekać umożliwi osiągnięcie pełnego sukcesu biznesowego. Każde państwo świata to zupełnie inny „teatr” działań biznesowych, w wielu przypadkach działając w zupełnie innych jednostkach samorządowych tego samego państwa spotykamy się z zupełnie innym „klimatem biznesowym”. Dlatego obecnie podstawą działalności biznesowej powinno być nie tylko koncentrowanie się na analizach opartych na wspomnianych już „słupkach”, w wielu przypadkach dostosowanych tylko i wyłącznie do naszych realiów, lecz także zadawanie znacznej ilości pytań dotyczących różnorakich aspektów działalności państwa, z którym chcielibyśmy podjąć współpracę. Do takich pytań mogą należeć m.in.: „Jakie czynniki pozaekonomiczne doprowadziły do osiągnięcia takich wskaźników ekonomicznych przez wybrane kraje i zagraniczne przedsiębiorstwa?”; „Czy czynniki pozaekonomiczne wpłyną na wskaźniki ekonomiczne działań naszych jak i partnerów biznesowych krótkotrwale, czy również długotrwale?" „Jak mocno państwo oddziałuje na gospodarkę?” „Jak wielkie ryzyko w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa poza granicami państwie niosą ze sobą potencjalne kryzysy wewnętrzne?” „Czy w przypadku wystąpienia kryzysu na terenie państwa, do którego wchodzimy z naszą ofertą możemy liczyć na pomoc państwa?”; „Jak do tej pory takie państwo radziło sobie z przezwyciężaniem kryzysów, czy było zupełnie niezaradne i niewydolne i pozwalało na jego eskalację, czy również potrafiło zatrzymać jego rozwój i stworzyć pewnego rodzaju bufor bezpieczeństwa dla biznesu – zarówno lokalnego jak i zagranicznego?” „W jaki sposób prowadzić negocjacje biznesowe w innych państwach?” „Czy nasi kontrahenci są wiarygodni” „W jaki sposób pozyskiwać zasoby siły robaczej w innym państwie?” „Czy współpracując z przedsiębiorstwami z wybranego państwa będziemy mogli nie tylko pozyskać innowacyjne produkty, lecz także innowacyjną technologię i patenty?” „Co pozwoliło osiągnąć sukces zagranicznym firmom – jakie działania organizacyjne zastosowane przez nie można byłoby wdrożyć także w naszych przedsiębiorstwach?”. Wymienione zapytania to tylko ułamek tych, które przedstawiciele polskiego biznesu powinni zadawać wchodząc na rynki zagraniczne. Docenienie czynników pozaekonomicznych: społeczno – kulturowych, politycznych i prawnych a także ich wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa stanie się podstawą przetrwania polskich przedsiębiorstw w XXI wieku. Dzięki niej przedstawiciele polskich firm nie będą bezradnie rozkładać rąk, w chwili kiedy ponownie usłyszą informację o kolejnym embargu we wschodnioeuropejskim kraju, lecz rozpoczną podbój światowych rynków ze własnymi produktami. Będą wiedzieć, gdzie warto podjąć współpracę, w którym miejscu mają bardzo wielkie szanse na dochody a także gdzie mimo spodziewanych kłopotów i początkowych strat warto zainwestować. W tym również celu powstał „Przewodnik biznesowy po Arabii Saudyjskiej”. Dzięki niemu czytelnik pozna podstawowe info dotyczące gospodarki, systemu politycznego i prawnego, religii, edukacji i kultury (także tej organizacyjnej), a także zapozna się z ważnymi postaciami i pojęciami, których znajomość ułatwi mu podjęcie współpracy biznesowej z partnerami z Arabii Saudyjskiej. Mam nadzieję, że publikacja ta stanie się ważnym fragmentem w codziennej pracy przedstawicieli polskiego biznesu, pragnących eksplorować ciekawy rynek Arabii Saudyjskiej.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Arabia Saudyjska. Przewodnik Biznesowy |
Autor: | Pieńkowski Gniewomir |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | E-bookowo |
Rok wydania: | 2013 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.