World Explorer. Język angielski. Podręcznik. Klasa 5. Szkoła podstawowa PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
PLAN WYNIKOWY DO PODRĘCZNIKA
ENGLISH CLASS A1+
KLASA V
1
Strona 2
Cele szczegółowe Materiał
nauczania
(na bazie
którego
Dział zostaną
UCZEŃ:
zrealizowane
PONADPODSTAWOWYM cele):
w zakresie PODSTAWOWYM (wszystko, co w zakresie podstawowym
i ponadto)
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 4–9
• dane personalne poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• państwa i narodowości – poprawnie używa czasowników to be, have got,
• rzeczy osobiste can
Ćwiczenia
• nazwy miesięcy – poprawnie używa konstrukcji there is / there are
str. 2–5
wiedzy • umiejętności i zainteresowania – poprawnie używa przyimków opisujących położenie
• pomieszczenia i wyposażenie domu – poprawnie stosuje zamki wskazujące i dzierżawcze
• ubrania – poprawnie stosuje w wypowiedziach pisemnych
• przymiotniki opisujące cechy i osobowość reguły ortograficzne i interpunkcyjne
– zna i częściowo poprawnie stosuje czasowniki to be, have
got, can
0. Get – na ogół poprawnie używa konstrukcji there is / there are
started! – zna i zazwyczaj poprawnie używa w zdaniu przyimków
opisujących położenie
– na ogół poprawnie używa w zdaniach zaimków –
wskazujących i dzierżawczych
– na ogół poprawnie używa reguł ortograficznych
i interpunkcji
– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
– reaguje adekwatnie na zadawane pytania, reaguje na – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia
umiejętności polecenia i rozumie instrukcje – przedstawia siebie i inne osoby ze swojego
– udziela podstawowych informacji o sobie i ludziach ze otoczenia, podaje szczegóły na ich temat, opisuje ich
swojego otoczenia, zna nazwy kilku krajów i narodowości cechy osobowości, umiejętności i zainteresowania
– opisuje przedmioty osobiste i nazwy ubrań, używając – zna nazwy krajów i narodowości
podstawowych zwrotów – szczegółowo opisuje przedmioty osobiste oraz
– nazywa miesiące ubrania
– nazywa pomieszczenia w domu i ich wyposażenie – zna nazwy wszystkich miesięcy i potrafi wymienić
– formułuje proste pytania i wypowiedzi je we właściwej kolejności
– zazwyczaj stosuje poprawny styl wypowiedzi – nazywa pomieszczenia w domu i szczegółowo
opisuje ich wyposażenie
– stosuje właściwy styl wypowiedzi
2
Strona 3
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 10–23
• przedmioty nauczania, przybory szkolne poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• dni tygodnia – poprawnie używa czasu Present Simple w zdaniach
• pomieszczenia w szkole, życie szkoły twierdzących, pytaniach i przeczeniach
Ćwiczenia
• dane personalne – prawidłowo używa w zdaniu przysłówków
str. 6–13
• zainteresowania, formy spędzania czasu wolnego częstotliwości
wiedzy – zna i na ogół poprawnie używa czasu Present Simple w
zdaniach twierdzących, pytaniach i przeczeniach
– zna i zazwyczaj poprawnie używa w zdaniu przysłówków
częstotliwości
– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
1. – udziela podstawowych informacji o sobie i ludziach ze – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia
Classmate swojego otoczenia, opisuje ludzi, używając prostych struktur – przedstawia siebie i inne osoby ze swojego
s umiejętności – nazywa przybory szkolne i niektóre przedmioty nauczane w otoczenia, podaje szczegóły na ich temat
szkole – używa poznanych zwrotów grzecznościowych,
– zazwyczaj poprawnie nazywa dni tygodnia swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę
– udziela podstawowych informacji na temat swoich – zna przedmioty i przybory szkolne, swobodnie i
zainteresowań i form spędzania czasu wolnego szczegółowo opisuje życie szkolne
– zazwyczaj stosuje poprawny styl wypowiedzi – opowiada o swoim hobby, używając wszystkich
poznanych zwrotów i wyrażeń
– stosuje właściwy styl wypowiedzi
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 24–37
• artykuły spożywcze poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• opakowania – poprawnie używa konstrukcji zdań twierdzących,
• zamawianie jedzenia w restauracji przeczących i pytań w czasie Present Simple Dodatkowe
wiedzy • tradycje kulinarne w innych krajach – poprawnie używa some i any oraz how much i how ćwiczenia
– zna konstrukcję zdań twierdzących, przeczących i pytań w many z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi str. 22–23
czasie Present Simple – poprawnie stosuje w wypowiedziach pisemnych
– rozróżnia i zazwyczaj poprawnie używa rzeczowników reguły ortograficzne i interpunkcyjne
2. Fun with policzalnych i niepoliczalnych
Ćwiczenia
food – na ogół poprawnie używa zwrotów some i any z
str. 14–21
rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi
– na ogół poprawnie pyta o liczbę i ilość z użyciem how much
i how many
– na ogół poprawnie używa reguł ortograficznych i
interpunkcji
3
Strona 4
– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
– opisuje swoje nawyki żywieniowe, używając podstawowych – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia
umiejętności struktur – udziela szczegółowych informacji na temat
– udziela podstawowych informacji na temat żywienia żywienia i nawyków żywieniowych oraz ulubionych
– wymienia podstawowe składniki niezbędne do organizacji posiłków, posługując się poznanym słownictwem i
przyjęcia konstrukcjami
– opisuje ilustrację, posługując się prostymi strukturami – układa szczegółową listę zakupów niezbędnych do
leksykalnymi organizacji przyjęcia, uzasadnia swój wybór
– prowadzi krótką rozmowę w restauracji, używając – swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę w
poznanych zwrotów restauracji, przekazuje i uzyskuje informacje od
– opisuje ulubione śniadanie, używając prostych struktur swojego rozmówcy
– udziela podstawowych informacji na temat typowych – używając poznanych zwrotów, opisuje ilustrację
posiłków – swobodnie udziela szczegółowych informacji na
temat swojego kraju, używając poznanych
konstrukcji
– stosuje właściwy styl wypowiedzi
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 38–51
• gadżety poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych i – poprawnie używa czasu Present Simple
wiedzy technologii informacyjno-komunikacyjnych – poprawnie używa czasu Present Continuous
Ćwiczenia
• czasowniki nazywające czynności – poprawnie łączy przymiotniki z przyimkami str. 24–31
• uczucia i emocje – poprawnie stosuje w wypowiedziach pisemnych
• znajomi i przyjaciele reguły ortograficzne i interpunkcyjne
• przekazywanie informacji
– zazwyczaj poprawnie używa czasu Present Simple
– zazwyczaj poprawnie używa czasu Present Continuous
– na ogół poprawnie łączy przymiotniki z przyimkami
– na ogół poprawnie używa reguł ortograficznych i
interpunkcji
3.
4
Strona 5
Technolog – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
y for all zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
umiejętności – opisuje nowe technologie i sposoby ich wykorzystania, – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia
używając prostych struktur i zwrotów – szczegółowo opisuje nowe technologie i gadżety
– opisuje ilustracje, posługując się podstawowymi zwrotami oraz sposoby ich wykorzystania, stosując poznane
– udziela prostych informacji na temat opinii, uczuć i emocji słownictwo i właściwe zwroty
oraz upodobań – szczegółowo opisuje ilustracje, stosując poznane
– prowadzi rozmowę telefoniczną słownictwo i konstrukcje gramatyczne
– krótko opisuje urządzenia technologiczne – swobodnie wyraża opinie, uczucia i emocje, opisuje
– opisuje różne rodzaje domów, używając prostych swoje upodobania, używając poznanych struktur
konstrukcji – prowadzi swobodną rozmowę telefoniczną,
zaprasza, proponuje i zachęca
– szczegółowo opisuje różne rodzaje domów
– stosuje właściwy styl wypowiedzi
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 52–65
• elementy krajobrazu poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• zainteresowania – poprawnie używa czasu Present Simple w zdaniach
• zwierzęta i przymiotniki je opisujące twierdzących, pytaniach i przeczeniach Dodatkowe
wiedzy • ulubione filmy – poprawnie używa czasu Present Continuous w ćwiczenia
• rekordy świata zdaniach twierdzących, pytaniach i przeczeniach str. 40–41
• przyjaźń – poprawnie tworzy stopień wyższy i najwyższy
• formy spędzania czasu wolnego przymiotników
– zna konstrukcję zdań twierdzących, przeczących i pytań w – poprawnie stosuje w wypowiedziach pisemnych Ćwiczenia
czasie Present Simple reguły ortograficzne i interpunkcyjne
str. 32–39
– zna konstrukcję zdań twierdzących, przeczących i pytań w
czasie Present Continuous
– zazwyczaj poprawnie stopniuje przymiotniki
– na ogół poprawnie używa reguł ortograficznych i
interpunkcji
4. Big
5
Strona 6
world – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
– opisuje ciekawe miejsca w swoim kraju – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia i
umiejętności – udziela prostych informacji na temat swoich zainteresowań szczegółowo opisuje ciekawe miejsca w swoim kraju,
– w prostych zdaniach opisuje zwierzęta uzasadnia swój wybór
– opisuje upodobania, wyraża opinie, uczucia i emocje – udziela szczegółowych informacji na temat swoich
– opisuje cechy charakteru, wyraża swoje opinie na temat zainteresowań
innych ludzi, używając prostych konstrukcji – opisuje zwierzęta, posługując się bogatym
– używając prostych zwrotów, opisuje ulubione filmy i książki słownictwem
– opisuje upodobania, uczucia i emocje, problemy,
używając poznanych konstrukcji
– używając poznanych konstrukcji, opisuje cechy
charakteru, wyraża swoje opinie na temat innych
ludzi
– swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę,
wyraża opinie na temat różnych ludzi
– szczegółowo opisuje ulubione filmy i książki,
uzasadnia swój wybór
– stosuje właściwy styl wypowiedzi
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 66–79
• miejsca w mieście poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• orientacja w terenie – poprawnie używa konstrukcji zdań z czasownikiem
– zna i rozumie zasady użycia czasownika to be w czasie Past to be w czasie Past Simple Ćwiczenia
wiedzy Simple – poprawnie używa w zdaniach przyimków
str. 42–49
– zna i zazwyczaj poprawnie stosuje w zdaniach przyimki opisujących położenie
opisujące położenie – tworzy zdania, używając przymiotników
– zazwyczaj poprawnie stosuje przymiotniki rozwijające rozwijających wypowiedź
wypowiedź – poprawnie stosuje w wypowiedziach pisemnych
– na ogół poprawnie używa reguł ortograficznych reguły ortograficzne i interpunkcyjne
5. Around i interpunkcji
town
– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
– opisuje miejsca w swoim mieście, używając prostych – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia
struktur – przekazuje wyczerpujące i szczegółowe informacje
umiejętności – prostymi zdaniami opisuje wydarzenia z przeszłości na temat miejsc w swoim mieście
– uzyskuje i przekazuje informacje – udziela szczegółowych informacji na temat
– opisuje swoją miejscowość, używając prostych zwrotów wydarzeń z przeszłości
– opisuje ciekawe miejsca w swojej okolicy, stosując bardzo – swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę,
podstawowe słownictwo uzyskuje i przekazuje informacje
– szczegółowo opisuje swoją miejscowość
– opisuje ciekawe miejsca w swojej okolicy, stosując
poznane słownictwo
– stosuje właściwy styl wypowiedzi
6
Strona 7
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 80–93
• popularne zawody poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• czynności dnia codziennego – poprawnie używa czasu Past Simple w zdaniach
• formy spędzania czasu wolnego twierdzących i swobodnie używa form czasowników Dodatkowe
• wyrażanie próśb regularnych i nieregularnych ćwiczenia
• prace domowe – poprawnie stosuje w wypowiedziach pisemnych str. 58–59
6. Just the wiedzy – zna konstrukcję zdań twierdzących w czasie Past Simple i reguły ortograficzne i interpunkcyjne
job zazwyczaj poprawnie używa ich z czasownikami regularnymi i
nieregularnymi
Ćwiczenia
– na ogół poprawnie używa reguł ortograficznych i
str. 50–57
interpunkcji
– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
– w prostych zdaniach opowiada o czynnościach związanych z – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia
wykonywanym zawodem – swobodnie i szczegółowo opowiada o czynnościach
umiejętności – przedstawia swoje plany zawodowe na przyszłość związanych z wykonywanym zawodem
– prostym językiem opowiada o wydarzeniach z przeszłości – szczegółowo przedstawia swoje plany zawodowe
– prowadzi rozmowę, uzyskuje i przekazuje informacje na przyszłość, uzasadnia swój wybór
– pyta o pozwolenie, udziela lub odmawia pozwolenia – swobodnie i szczegółowo opisuje wydarzenia z
– korzystając z podręcznika, krótko opisuje obowiązki przeszłości
domowe – swobodnie prowadzi rozmowę, uzyskuje i
przekazuje szczegółowe informacje
– pyta o pozwolenie, udziela lub odmawia
pozwolenia, potrafi uzasadnić swój wybór
– szczegółowo opisuje swoje obowiązki domowe,
wyraża opinię na ich temat wybór
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 94–107
• środki transportu poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• wyposażenie turystyczne – poprawnie stosuje konstrukcje zdań przeczących i
• czasowniki związane z podróżowaniem pytań w czasie Past Simple Dodatkowe
wiedzy • ceny, środki płatnicze – poprawnie stosuje w wypowiedziach pisemnych ćwiczenia
• kupowanie biletów reguły ortograficzne i interpunkcyjne str. 89
• odkrywcy
• pocztówka z wyjazdu
– zazwyczaj poprawnie używa czasu Past Simple w pytaniach
Ćwiczenia
i przeczeniach
str. 60–67
– na ogół poprawnie używa reguł ortograficznych i
interpunkcji
7
Strona 8
7. Going – w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
places zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
– w prostych zdaniach opisuje środki transportu – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia
umiejętności – udziela prostych informacji na temat swojego wyjazdu, – udziela szczegółowych informacji na temat
opisuje wydarzenia z przeszłości środków transportu
– używając prostych zwrotów, kupuje bilet na podróż – udziela szczegółowych informacji na temat swojego
– używając prostych zwrotów, opisuje swoją podróż i wyjazd wyjazdu, opisuje wydarzenia z przeszłości
wakacyjny – swobodnie prowadzi rozmowę, potrafi zakupić bilet
na podróż, uzyskuje niezbędne informacje
– szczegółowo opisuje swoją podróż oraz wyjazd
wakacyjny, wyraża swoją opinię na temat wyjazdu
– wyraża upodobania, opinie, uczucia i emocje,
stosując właściwe zwroty i podając uzasadnienia
– stosuje właściwy styl wypowiedzi
– zna znaczenie, poprawnie zapisuje i niekiedy stosuje – zna znaczenie, poprawnie zapisuje i wypowiada Podręcznik
wybrane słownictwo z rozdziału, w szczególności: słownictwo z rozdziału, poprawnie stosuje większość str. 108–121
• wydarzenia w życiu prywatnym poznanych środków leksykalnych w wypowiedziach
• określanie czasu – poprawnie używa czasu Past Simple we wszystkich
• zainteresowania rodzajach zdań
Dodatkowe
• rodzaje muzyki – poprawnie stosuje konstrukcję to be going to
ćwiczenia
wiedzy – zazwyczaj poprawnie używa czasu Past Simple we – poprawnie używa w wypowiedziach słów
str. 76–77
wszystkich rodzajach zdań pytających i zadaje pytania na temat teraźniejszości i
– zna i na ogół poprawnie stosuje konstrukcję to be going to przeszłości
– na ogół poprawnie zadaje pytania na temat teraźniejszości i – poprawnie stosuje w wypowiedziach pisemnych Ćwiczenia
przeszłości reguły ortograficzne i interpunkcyjne str. 68–75
– na ogół poprawnie używa reguł ortograficznych
i interpunkcji
8. Having
fun
– w większości poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze – poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie ze
zrozumieniem i słuchanie zrozumieniem i słuchanie
– opisuje rysunki i ilustracje, posługując się bardzo prostym – wykonuje i wydaje instrukcje i polecenia
słownictwem i poznanymi zwrotami – szczegółowo opisuje rysunki i ilustracje
umiejętności – opowiada o wydarzeniach ze swojego życia, używając – szczegółowo opisuje wydarzenia ze swojego życia,
prostego słownictwa i poznanych zwrotów wyraża opinie na ich temat
– prostym językiem wyraża plany na przyszłość – udziela szczegółowych informacji na temat planów
– zaprasza i odpowiada na zaproszenie na przyszłość
– proponuje, zachęca, wyraża opinie, uczucia i emocje, – używając właściwych konstrukcji, zaprasza i
używając prostych konstrukcji odpowiada na zaproszenie
– wyraża szczegółowe opinie, uczucia i emocje, pyta
o opinie innych, proponuje i zachęca
– swobodnie prowadzi i podtrzymuje rozmowę
– stosuje właściwy styl wypowiedzi
8