W stronę antropologii inkluzywnej: głęboka niep
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | W stronę antropologii inkluzywnej: głęboka niep |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
W stronę antropologii inkluzywnej: głęboka niep PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd W stronę antropologii inkluzywnej: głęboka niep pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. W stronę antropologii inkluzywnej: głęboka niep Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
W stronę antropologii inkluzywnej: głęboka niep Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Anna Maliszewska
W stronę
antropologii
inkluzywnej:
głęboka
niepełnosprawność
intelektualna a
człowieczeństwo.
Studium z
Strona 2
zakresu
katolickiej
teologii
niepełnosprawności
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 3
Czy osoby upośledzone intelektualnie w stopniu głębokim, a więc jednostki pozbawione umiejętności werbalnej
komunikacji ze światem, nie potrafiące zadbać o swoje podstawowe potrzeby egzystencjalne, zupełnie bezradne i –
jak się zwykle uważa – bezrefleksyjne są osobami ludzkimi? A jeśli tak, to czy są osobami ludzkimi dokładnie tak
samo, jak wszyscy inni przedstawiciele gatunku zwanego homo sapiens? Czy możemy skonstruować taką
„definicję” człowieczeństwa, która swym zasięgiem obejmie wszystkie istoty ludzkie? I kto ostatecznie do owych
istot ludzkich powinien być zaliczony?
Próba odpowiedzi na powyższe pytania podejmowana jest w niniejszej pracy z perspektywy katolickiej, co jak się
okazuje ułatwia zadanie tylko w pewnym zakresie. Z jednej strony bowiem Kościół stoi twardo na stanowisku
broniącym prawa do życia osób z upośledzeniem umysłowym szczególnie w kontekście toczących się nieustannie
debat na temat dopuszczalności aborcji eugenicznej, jak i eutanazji. Działanie takie wydaje się równoznaczne z
obroną ich w pełni ludzkiej kondycji i godności. Z drugiej strony kościelna narracja przepełniona jest wątkami
mówiącymi o człowieku jako podmiocie rozumnym i wolnym, równocześnie posługując się kategorią osób
pozbawionych „używania rozumu”, do której zalicza małe dzieci i osoby niepełnosprawne intelektualnie.