Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learnin
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learnin |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learnin PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learnin pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learnin Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learnin Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Eugenia Smyrnova-Trybulska
Technologie
informacyjno-
komunikacyjne i
e-learning we
współczesnej
edukacji
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 2
Strona 3
Książka stanowi systematyczne opracowanie w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych i e-learningu
we współczesnej edukacji z uwzględnieniem podejścia kompetencyjnego. Obecny system edukacyjny jest w trakcie
globalnych zmian, dlatego powinno się w pełni przygotowywać przyszłych specjalistów do życia w otwartej
przestrzeni informacyjnej, kształcąc umiejętności niezbędne w XXI wieku, w celu zapewnienia ich ciągłego
kształcenia przez całe życie, w tym w formie nieformalnej i pozaformalnej. W nowoczesnym społeczeństwie
obserwujemy nowe światowe trendy – zmiany technologiczne, gospodarcze, kulturowe, ekologiczne, ekonomiczne,
które są częścią szybkiego i nierównomiernego procesu globalizacji. Zmienia się współczesna uczelnia, jej
przestrzeń informacyjno-edukacyjna. Zmieniają się jej komponenty, w tym wykorzystane technologie, treści,
zasoby, subiekty i obiekty (studenci, nauczyciele akademiccy, administracja), zarówno proces nauczania-uczenia się,
jak i cały proces kształcenia, zmieniają się zasady i narzędzia zarządzania, komunikacji, współdziałania w samym
środowisku, a także w zewnętrznym otoczeniu. Biorąc pod uwagę takie tendencje, jakość środowiska wirtualnego
nauczania w nowoczesnej instytucji edukacyjnej musi opierać się na realizacji edukacyjnych potrzeb studentów, ich
oczekiwań, treści i technologii, z których korzystają także dzięki własnemu doświadczeniu uczenia się. Napełnianie
wirtualnego środowiska nauczania, jakość treści i efektywność jego wykorzystania przez studentów, czemu
przyświeca zamiar osiągnięcia celów kształcenia przyszłych specjalistów, konkurencyjnych na współczesnym rynku
pracy, zależą zarówno od poziomu kompetencji nauczycieli w zakresie ICT, jak i od wielu różnorodnych czynników
oraz uwarunkowań, w tym strategii rozwoju e-środowiska uczelni, jej efektywności funkcjonowania, oferty
edukacyjnej, zapewnienia jakości kształcenia, w tym e-learningu. W książce zostały przedstawione oprócz
teoretycznych aspektów dotyczących głównego tematu także wybrane wyniki badań, pozyskane w ramach
realizacji kilku projektów, w których brała udział autorka monografii, w tym międzynarodowego projektu IRNet,
realizowanego pod kierunkiem autorki przez konsorcjum międzynarodowe.