Rozwój a przestrzeń w wybranych krajach rozwijaj
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Rozwój a przestrzeń w wybranych krajach rozwijaj |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Rozwój a przestrzeń w wybranych krajach rozwijaj PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Rozwój a przestrzeń w wybranych krajach rozwijaj pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Rozwój a przestrzeń w wybranych krajach rozwijaj Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Rozwój a przestrzeń w wybranych krajach rozwijaj Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Anna Grzegorczyk
Rozwój a
przestrzeń w
wybranych
krajach
rozwijających się
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 2
Współzależności między rozwojem gospodarczym i przestrzennym stanowią jeden z najaktualniejszych tematów
współczesnej geografii ekonomicznej oraz szerzej rozumianych studiów regionalnych. Niniejsza rozprawa jest jedną
z pierwszych prób głębszej analizy zagadnienia zależności poziomu rozwoju oraz struktury przestrzennej sieci
osadniczych i transportowych w krajach słabiej rozwiniętych, jaka została podjęta w polskiej literaturze. Autorka
objęła analizą siedem państw: Burkina Faso, Honduras, Kenię, Kirgistan, Malawi, Paragwaj i Wietnam. Kraje te są
zarówno nizinne jak i górskie oraz śródlądowe i z dostępem do morza. Również podobna liczba wybranych krajów
leży na poszczególnych kontynentach. Kraje te są więc zróżnicowane, ale jednocześnie żadna cecha nie wydaje się
dominować w procesie kształtowania sieci osadniczej i transportowej. Zakres czasowy pracy stanowi 2001 r., gdyż
z tego roku pochodzi większość materiałów satelitarnych (zdjęcia satelitarne dotyczą lat 1999-2002). Drugim
powodem wyboru tego czasu była możliwość dotarcia do literatury, w równym stopniu aktualnej dla
poszczególnych krajów, objętych analizą. Rok ten stanowi symboliczną datę - początek XXI wieku. Jest więc
interesujące dokonanie przeglądu teorii rozwojowych w około pół wieku po ich opublikowaniu oraz przedstawienie
stanu rozwoju sieci osadniczej i transportowej wybranych krajów rozwijających się na początku XXI wieku.
Analiza sieci nie byłaby możliwa bez sięgania wstecz, gdyż procesy i zjawiska występujące w przeszłości również ją
kształtowały. Tak więc, tam gdzie było to konieczne i na ile pozwalały materiały źródłowe, autorka odwoływała się
również do przeszłości.
Strona 3