Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce w debacie p
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce w debacie p |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce w debacie p PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce w debacie p pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce w debacie p Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce w debacie p Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Agnieszka Dziedziczak-Fołtyn
Reforma
szkolnictwa
wyższego w
Polsce w debacie
publicznej. Bilans
dyskusji o
uniwersytetach
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 2
Strona 3
Książka dotyczy procesu reformowania szkolnictwa wyższego w Polsce w latach 1990-2015 w kontekście
toczonej na ten temat debaty publicznej. Scalenie socjologicznej analizy debaty publicznej inspirowanej analizami
dyskursu publicznego oraz polityki publicznej (i procesami deliberacji) pozwala na wskazanie najważniejszych
uwarunkowań reformy szkolnictwa: ideologicznych, instytucjonalnych oraz bezpośrednio związanych z
prowadzeniem polityki publicznej. W wymiarze empirycznym autorka omawia trzy wymiary debaty poświęconej
reformowaniu uniwersytetów: naukowy/akademicki (oparty na analizie treści tekstów naukowych), rządowy
strategiczno-ustawodawczy (oparty na analizie treści dokumentów strategicznych i aktów prawnych),
publicystyczny (oparty na analizie treści artykułów pochodzących z dzienników i tygodników). Takie kompleksowe
podejście pozwala na wskazanie odmiennych funkcji każdego z wymiarów debaty publicznej. Wszystkie te analizy
wieńczy ukazanie reformy szkolnictwa wyższego w dwóch kontekstach: merytorycznym (treść reformy) i formalnym
(sztuka reformowania). Autorka stara się w ten sposób podkreślić, iż dla sukcesu reformy szkolnictwa wyższego
konieczne jest sprzęgnięcie przedmiotowej koncepcji reform ze zdolnością decydentów do ich przygotowania (i
ostatecznie implementowania).