Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w po
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w po |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.

Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w po PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w po pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w po Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w po Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Ewa Marynowicz-Hetka
Pedagogika
społeczna.
Pojmowanie
aktywności w
polu praktyki
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 2
Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu
aktywności w polu praktyki analizowanej ze społecznopedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad
pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do
współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych.
Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk,
otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana
także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie
wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-
Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-
pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw
pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej.
Publikacja może zainteresować czytelników zorientowanych na pogłębianie refleksji nad społeczno-pedagogicznym
spojrzeniem na pola praktyki edukacyjnej, socjalnej, opiekuńczej oraz na poszukiwanie narzędzi analizy
zachodzących w nich procesów.