Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świ
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świ |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świ PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świ pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świ Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świ Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Edyta Rutkowska-
Tomaszewska
Ochrona klienta
na rynku usług
finansowych w
świetle
aktualnych
problemów i
regulacji
Strona 2
prawnych.
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 3
Na rynku nie ma pozycji, która w sposób kompleksowy, systemowy i wielopłaszczyznowy prezentowałaby
problematykę ochrony klienta na rynku usług finansowych ze wskazaniem także na jego bezpieczeństwo. Są
pozycje wycinkowe, które omawiają zazwyczaj ochronę klienta z perspektywy wybranej kategorii usług
finansowych, np. usług ubezpieczeniowych, usług inwestycyjnych lub wybranej kategorii przewidzianych
mechanizmów ochronnych, np. obowiązki informacyjne (z najnowszych pozycji można wskazać: Knehans-Olejnik,
Anna, Ochrona i edukacja konsumentów na rynku kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych, Warszawa :
CeDeWu, 2015; Bogdan Włodarczyk Polski rynek kredytów w okresie światowego kryzysu finansowego,
Warszawa : CeDeWu, 2012; P. Tereszkiewicz, Obowiązki informacyjne w umowach o usługi finansowe. Studium
instrumentów ochronnym w prawie prywatnym i prawie unijnym, WK, Warszawa 2015, B. Gnela, M. Szaraniec
(red.), Informacja w prawie ubezpieczeń gospodarczych, WK, Warszawa 2015; M. Fras, Umowa ubezpieczenia
grupowego. Aspekty prawne, WK, Warszawa 2015; T. Sójka (red.), Cywilnoprawna ochrona inwestorów
korzystających z usług maklerskich na rynku kapitałowym. Wolters Kluwer, Warszawa 2016; A. Zalcewicz (red.),
Ustawa o usługach płatniczych. Komentarz. Wolters Kluwer, Warszawa 2016) lub które poruszają jedynie
problematykę prawa konsumenckiego, z uwzględnieniem także odniesień do usług finansowych, nie zawsze z
wyraźnym zaznaczeniem wprost (z najnowszych pozycji można dla przykładu wskazać następujące pozycje: M.
Jagielska, E. Sługocka-Krupa, K. Podgórski, R. Biskup (red.)Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce.
Problemy węzłowe, C.H.Beck, Warszawa 2016; M. Boratyńka (red.), Ochrona strony słabszej stosunku
prawnego. Księga jubileuszowa ofiarowana Profesorowi Adamowi Zielińskiemu, WK, Warszawa 2016; M.
Królikowska-Olczak, B. Pachuca – Smulska (red.), Ochrona prawna konsumenta na rynku mediów
elektronicznych, C. H. Beck, Warszawa 2015; M. Czarnecka, T. Skoczny (red.), Prawo konsumenckie w
praktyce, Warszawa 2016; M. Jagielska, E. Sługocka-Krupa, K. Podgórski (red.) Ochrona konsumenta na rynku
usług, C. H. Beck, Warszawa 2016; M. Romanowski (red.) Życie umowy konsumenckiej po uznaniu jej
postanowienia za nieuczciwe na tle orzecznictwa TSUE, Ch. Beck, Warszawa 2017).
To co wyróżnia prezentowaną monografię to kompleksowa (ujmująca mechanizmy wszystkie kategorie usług
finansowych, tj. bankowe, kredytowe, ubezpieczeniowe, płatnicze, inwestycyjne), widziana zarówno z perspektywy
ogólnych problemów związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony klienta na rynku usług finansowych, jak
i poprzez wskazanie problemów szczegółowych z prezentacją tych mechaników w regulacji poszczególnych
rodzajów usług finansowych. Poza tym prezentowana w monografii problematyka jest wieloaspektowa w tym
znaczeniu, że prezentowane w niej opracowania ujmowana jest z różnych perspektyw i punktów widzenia, z
uwzględnieniem problemów prawnych i ekonomicznych, ale także praktycznych, jak również potrzeb, barier i
przeszkód związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz rzeczywistej i efektywnej ochrony klientowi na rynku
usług finansowych, także w kontekście planowanych regulacji w tym zakresie. W opracowaniach przygotowanych
nie tylko przez przedstawicieli nauki (doktryny), ale także właściwych organów i instytucji, jak i przedstawicieli
praktyki stanowi wymianę poglądów dotyczących wciąż niezwykle istotnej, aktualnej i podlegającej dynamicznym
zmianom problematyki funkcjonowania rynku finansowego a dotyczącej konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i
ochrony klientom usług finansowych z jednoczesnym wskazaniem na planowane regulacje w tym zakresie.
Monografia składa się z III części tematycznych, w ramach których w poszczególnych rozdziałach będą
prezentowane szczegółowe zagadnienia mieszczące się w ramach trzech grup zagadnień: Bezpieczeństwo i ochrona
klienta na rynku usług finansowych – problemy ogólne; Ochrona klienta na rynku usług bankowych i kredytowych;
Ochrona klienta na rynku usług ubezpieczeniowych i innych usług finansowych. Wydaje się, że będzie wypełniać
lukę na rynku wydawniczym i będzie oczekiwana przez wielu pozycją na rynku.