Obraz zwielokrotniony. Reprodukcja fotograficzna i
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Obraz zwielokrotniony. Reprodukcja fotograficzna i |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Obraz zwielokrotniony. Reprodukcja fotograficzna i PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Obraz zwielokrotniony. Reprodukcja fotograficzna i pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Obraz zwielokrotniony. Reprodukcja fotograficzna i Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Obraz zwielokrotniony. Reprodukcja fotograficzna i Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Agnieszka Rejniak-Majewska
Obraz
zwielokrotniony.
Reprodukcja
fotograficzna i
wizualne narracje
sztuki
awangardowej
1920-1939
Strona 2
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 3
Książka poświęcona jest twórczości międzywojennych awangard oraz roli, jaką odgrywały w niej media technicznej
reprodukcji i procesy transmisji obrazów. Nawiązując do tezy Waltera Benjamina z lat 30. XX wieku, mówiącej, że
fotografia i dostępność reprodukcji zmieniły nowoczesne pojęcie sztuki, autorka opisuje, jak użycie reprodukcji i jej
upowszechnienie wpływało na nowe sposoby prezentacji sztuki i tworzenie artystycznych sieci wymiany oraz jakie
było jej miejsce w świadomości artystycznej pierwszych dekad XX wieku.
W początkowych rozdziałach publikacji zostały zarysowane przemiany technik reprodukcyjnych związane z
wynalezieniem fotografii, w tym sięgające XIX wieku genealogie idei uniwersalnej kolekcji dzieł sztuki - „muzeum
wyobraźni” opartego na fotografii. Poruszając kwestie funkcjonowania reprodukcji w naukowym i popularnym
obiegu, autorka rekonstruuje toczące się na ten temat debaty, przybliżając zróżnicowane stanowiska badaczy -
historyków i krytyków sztuki - względem fotografii jako zapośredniczającego, transformującego narzędzia. Dalsze
rozdziały zawierają szczegółowe analizy wybranych praktyk awangardowych - czasopism artystycznych,
almanachów, publikacji teoretycznych i wczesnych prób (auto)historyzac ji sztuki awangardowe j. Ukazują one, jak
środki mechanicznej reprodukcji - w większości afirmatywnie przyjmowane przez twórców - stawały się podstawą
nowych form wizualnego przekazu oraz elementem retorycznych strategii. Zwracając uwagę na zależności między
awangardowymi publikacjami a równoległym rozwojem popularnej prasy ilustrowane j, autorka stara się też
uchwycić sposoby sytuowania się działań awangardowych w relacji do szersze j kultury wizualne j badanego
okresu.