Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli. Studi
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli. Studi |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli. Studi PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli. Studi pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli. Studi Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli. Studi Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Marcin Rojek
Międzypokoleniowe
uczenie się
nauczycieli.
Studium
przypadków
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 2
Główną inspiracją do napisania tej książki była jedna z tez współczesnej pedeutologii mówiąca, że nie jest możliwe
pełne przygotowanie zawodowe nauczyciela, ponieważ uczenie się nieustannie towarzyszy wykonywaniu tego
zawodu.
Dotąd prowadzone były badania nad wzajemnym uczeniem się nauczycieli, ich wewnątrzszkolnym doskonaleniem
zawodowym i międzypokoleniowym uczeniem się, ale nie zajmowano się problematyką międzypokoleniowego
uczenia się nauczycieli w środowisku szkoły, która jest miejscem pracy większości z nich. Autor publikacji podjął
więc próbę ukazania dotychczasowego stanu wiedzy na temat międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli oraz
przedstawił koncepcję i wyniki własnych badań w tym zakresie.
Odmienność doświadczeń wywoływała wzajemne zaciekawienie i sprzyjała międzypokoleniowemu uczeniu się.
Badani nauczyciele, wypowiadając się na temat ich międzypokoleniowego uczenia się, podkreślali, że w relacjach z
nauczycielami z innych pokoleń uczyli się „interpretować szkołę z perspektywy ucznia” oraz postrzegać ją z szerszej
temporalnej perspektywy niż tylko zakreślonej przez czas ich pracy w placówce. Poznając minione już
uwarunkowania pracy w zawodzie nauczyciela, mogli lepiej i bardziej krytycznie rozumieć siebie i świadomiej
antycypować przyszłość zawodową.
Z Zakończenia