Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Emilia Bańczyk
Kulturowe kody
reklamy. Świat
znaczeń w
reklamie z
perspektywy
socjalizacji
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 2
Strona 3
Założeniem publikacji jest rekonstrukcja socjalizacyjnej oferty reklamy. Podjęcie tego tematu wiąże się ze
współczesnymi przeobrażeniami kulturowymi i wynika z obserwacji, że obecnie procesowi wchodzenia jednostki do
społeczeństwa coraz częściej towarzyszą media, a także z uznania, że w dzisiejszym świecie ogromną rolę – jako
transfer wiedzy ogólnospołecznej – odgrywa reklama. Te dwa pojęcia: socjalizacja i reklama stały się przedmiotem
opisu w części teoretycznej pracy. Aby ocenić socjalizacyjny potencjał reklamy, badaniu poddane zostały spoty
reklamowe emitowane na kanale TVP ABC. Dzieci jako adresaci bajek stają się tutaj bowiem samoistnie
odbiorcami wielu przekazów reklamowych, które dostarczają wiedzy nie tylko o produktach, ale też o stylach życia
i świecie wartości. Reklama jako przekaz multikodowy poddana została badaniu za pomocą trzech różnych metod,
co umożliwiło pokazanie wielowymiarowości potencjału jej oddziaływania. Polimetodologiczną analizę spotów
reklamowych otwiera analiza zawartości, przybliżająca charakterystykę reklamowanych produktów, a także
propagowanych w spotach wartości i ról społecznych, w jakich obsadzani zostają bohaterowie reklam. Analiza
semiologiczna z kolei pozwala na uchwycenie tego, w jaki sposób pojedyncze spoty w warstwie fabularnej
reprodukują zastany porządek społeczny i w jaki sposób go modyfikują. Wreszcie badaniu poddano teksty
mówione reklam i z wykorzystaniem koncepcji Lubelskiej Szkoły Etnolingwistycznej opisany został wyłaniający się
z nich językowy obraz świata. Atutem pracy jest aktualność analizowanego materiału badawczego oraz
wieloaspektowy opis przedmiotu badania, czyli spotów reklamowych, pozwalający na uchwycenie bogactwa
nakładających się na siebie znaczeń, które tworzą określony świat wartości. Publikacja skierowana jest do
pedagogów, psychologów i językoznawców, a także do świadomych rodziców. Może również stanowić ciekawą
lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych relacją media – dziecko.