Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a auto
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a auto |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a auto PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a auto pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a auto Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a auto Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Anna Studenska
Cechy
indywidualne i
czynniki
środowiskowe a
autonomia
uczenia się
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 2
Strona 3
Książka „Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się' skierowana jest do nauczycieli,
badaczy oraz wszystkich osób zainteresowanych samodzielnym uczeniem się. W projektowaniu badań i
redagowaniu pracy korzystano z aktualnych teorii wykorzystywanych w psychologii i dydaktyce. W pracy
uwzględniono potrzeby praktyki, zwłaszcza w zakresie diagnozowania poziomu autonomii w uczeniu się. W
publikacji omówiono zagadnienie autonomii w uczeniu się oraz jej uwarunkowania. Przedstawiono pojęcia
autonomii, autonomii uczenia się, samoregulacji, metapoznania oraz strategii uczenia się. Dokonano przeglądu
wybranych z literatury badań związków płci, wieku, temperamentu oraz wspomagania autonomii przez środowisko
rodzinne i szkolne z autonomią oraz autonomią uczenia się. Zamieszczono także propozycję klasyfikacji sposobów,
które nauczyciele mogą wykorzystać, by wspierać rozwój autonomii swoich uczniów w nabywaniu wiedzy i
umiejętności. W części książki prezentującej badania własne, opisano stworzone dla potrzeb badań narzędzie do
pomiaru poczucia trudności autonomicznego uczenia się. Zaprezentowano również wyniki weryfikacji modelu
tłumaczącego trudność odczuwaną podczas samodzielnego nabywania wiedzy i umiejętności. W modelu
uwzględniono cechy temperamentu, wsparcie środowiska szkolnego i rodzinnego, poziom, w jakim osoba preferuje
wspieranie jej samodzielności w uczeniu się, jej autonomię ogólną, motywację oraz poczucie własnej skuteczności.
Uzyskane wyniki badań skrótowo i przystępnie podsumowano. Treść pracy stwarza osobom pracującym w
edukacji okazję do pogłębienia własnej wiedzy na temat możliwości stymulowania autonomii młodych ludzi.
Przedstawiony w pracy autorski kwestionariusz umożliwia zarówno diagnozę potrzeb uczniów dotyczących
wspierania ich w samodzielnym nabywaniu wiedzy i umiejętności, jak i przeprowadzenie badań związków i
uwarunkowań trudności samodzielnego uczenia się.