Matematyka z wesołym Kangurem. Żaczek okładka

Średnia Ocena:


Matematyka z wesołym Kangurem. Żaczek

Książeczka przeznaczona jest dla uczniów drugich klas szkół podstawowych, którzy chcą wziąć udział w matematycznym konkursie "Kangur matematyczny" na poziomie "ŻACZEK". "Kangur Matematyczny" - obecnie największy konkurs matematyczny na świecie, w którym bierze udział nad 6 milionów uczniów. Od 2012 konkurs matematyczny "Kangurek" zostaje włączony do konkursu "Kangur Matematyczny" - kategoria Żaczek. W tej książeczce znajdziecie wszystkie dotychczasowe testy konkursu "Kangurek", a także innych testów przygotowujących do tego konkursu. W tej książeczce znajdziecie przykładowe testy i prawidłowe do nich odpowiedzi.

Szczegóły
Tytuł Matematyka z wesołym Kangurem. Żaczek
Autor: Bobiński Zbigniew, Jarek Paweł
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Aksjomat
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Matematyka z wesołym Kangurem. Żaczek w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Matematyka z wesołym Kangurem. Żaczek PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: m_2022.pdf - Rozmiar: 1.44 MB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Krzysztof Bohdziewicz

    ok

  • gizmo

    .

 

Matematyka z wesołym Kangurem. Żaczek PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Kangourou Sans Fronti` eres Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych Wydział Matematyki i Informatyki Polskie Towarzystwo Matematyczne Uniwersytet Mikołaja Kopernika Międzynarodowy Konkurs Matematyczny KANGUR 2022 Maluch Klasy III i IV szkół podstawowych Czas trwania konkursu: 75 minut Podczas konkursu nie wolno używać kalkulatorów! M Pytania po 3 punkty 1. Gdy Ania wciska klawisz ze znakiem ⇒, pszczoła przemieszcza się o jedną kratkę w prawo, gdy wciska klawisz ⇓ — o jedną kratkę w dół. Której z poniż- szych kombinacji klawiszy powinna użyć Ania, by pszczoła trafiła na kwiatek? A) ⇒ ⇓ ⇒ ⇓ ⇓ ⇒ B) ⇓ ⇓ ⇒ ⇓ ⇓ C) ⇒ ⇓ ⇒ ⇓ ⇒ D) ⇒ ⇒ ⇓ ⇓ ⇓ E) ⇓ ⇒ ⇒ ⇓ ⇓ ⇓ A 2. Który pionek na planszy należy przestawić, by w każdym rzędzie i w każ- dej kolumnie planszy były dokładnie dwa pionki? D A) A B) B C) C D) D E) E B C E 3. W pudełkach otwieranych z góry leżą zabawki. Co najmniej ile pudełek powinien zdjąć Sławek, by móc otworzyć szare pudełko z napisem „po- ciąg”? Pozostałe pudełka nie mogą być poruszo- ne. A) 3 B) 4 C) 5 D) 6 E) 7 4. Z drewnianych klocków Ignaś ustawił konstrukcję pokazaną na rysunku obok. Jak wygląda ta konstrukcja z góry? A) B) C) D) E) 5. Suma trzech liczb w każdym rzędzie i w każdej kolumnie tabeli powinna być taka 9 1 5 sama. Jedna liczba została wpisana niepoprawnie. Która? 3 7 6 A) 1 B) 3 C) 5 D) Jedna z czwórek. E) Jedna z siódemek. 4 7 4 6. Kangur najpierw wykonał skok o długości dwóch metrów, póź- niej w tym samym kierunku dwa skoki metrowe. Następnie kilka- krotnie powtórzył ten zestaw trzech skoków. Ile skoków wykonał kangur, jeżeli przebył w taki sposób 16 metrów? 0 2 3 4 A) 4 B) 7 C) 8 D) 9 E) 12 www.kangur-mat.pl Strona 2 www.kangur-mat.pl 3 2 5 4 2 1 7. Który z poniższych elementów należy położyć na środku układanki, by 1 4 3 1 3 4 kwadraciki oznaczone taką samą liczbą nie sąsiadowały ze sobą? 2 5 5 2 1 4 1 2 2 3 4 1 3 A) B) C) D) E) 1 2 3 3 4 2 4 1 3 3 1 4 2 1 4 3 2 4 2 5 2 4 1 3 1 3 1 8. Na obrazkach obok ukośne kreski oznaczają lu- E stra. Gdy promień lasera natrafi na lustro, odbija się od niego w sposób pokazany na rysunku 1. Przez jaki punkt przejdzie promień lasera na ry- D sunku 2, jeżeli wypuścimy go wzdłuż strzałki? A B C A) A B) B C) C D) D E) E Rysunek 1 Rysunek 2 Pytania po 4 punkty 9. Pięć ponumerowanych pojazdów poruszało się jeden za drugim w tym samym kierunku. 1 2 3 4 5 Najpierw ostatnie auto wyprzedziło dwa samochody. Następnie samochód, który po tych ma- newrach okazał się przedostatni, wyprzedził dwa auta. Na koniec pojazd, jadący wówczas jako środkowy, wyprzedził dwa samochody. W jakiej kolejności jadą teraz te auta? A) 2, 1, 3, 5, 4 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 2, 1, 5, 3, 4 D) 3, 1, 4, 2, 5 E) 4, 1, 2, 5, 3 10. Wiek sześciu kangurów to 2, 4, 5, 6, 8 i 10 lat. Cztery kangury, które w sumie mają 22 lata, poszły spać. Pozostałe kangury bawią się. Ile lat mają bawiące się kangury? A) 2 i 8 B) 4 i 5 C) 5 i 8 D) 6 i 8 E) 6 i 10 11. Dzieci ustawiono w kilku rzędach, po tyle samo w każdym rzędzie. Kostek zauważył, że przed nim są dwa rzędy dzieci, a za nim jeden rząd. Zauważył też, że w jego rzędzie, po jego prawej stronie stoi pięcioro dzieci, zaś po jego lewej stronie w tym rzędzie jest troje dzieci. Ile dzieci ustawiono? A) 36 B) 27 C) 18 D) 17 E) 10 12. Dzieci kolorowały obrazki. Na obrazku Franka nie ma królika. Na obrazku Józka jest piłka. Na obrazu Tadzika są zwierzęta różnego rodzaju. Obrazek Ali przedstawia jedno zwierzę. Na obrazku Kajtka nie ma zwierząt. Który obrazek kolorował Franek? A) B) C) D) E) Strona 3 www.kangur-mat.pl 13. Dywan Aladyna ma kształt kwadratu. Wzdłuż każdego jego boku znaj- duje się po tyle samo kropek, które są rozmieszczone w dwóch rzędach. Dywan zagiął się, jak na obrazku. Ile jest wszystkich kropek na tym dy- wanie? A) 32 B) 36 C) 40 D) 44 E) 48 14. Hanik i Gerszon wyszli z punktu A z taką samą prędko- ścią w przeciwnych kierunkach wskazanych przez strzałki. Hanik 5m spacerował dookoła kwadratowej rabatki o boku 5 metrów, Ger- szon dookoła prostokątnej rabatki o bokach 5 i 10 metrów. Co A 10 m najmniej ile razy Hanik powinien obejść dookoła kwadrat, by 5m 5m ponownie spotkać się z Gerszonem? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5 15. W turnieju piłki nożnej uczestniczyły trzy drużyny. Każda drużyna grała z każdą z pozostałych jeden raz. Za wygrany mecz drużyna zdobywała 3 punkty, za przegrany — 0, za remis — 1 punkt. Ilu ogółem punktów nie mogła zdobyć żadna z drużyn po rozegraniu wszystkich meczów? A) 1 B) 2 C) 4 D) 5 E) 6 16. Piramida jest zbudowana z sześciennych klocków o kra- wędzi 10 centymetrów. Na piramidę weszła mrówka (pogru- biona linia na rysunku to trasa mrówki), a następnie zeszła z niej z drugiej strony. Drugi obrazek przedstawia piramidę i drogę mrówki widziane z góry. Ile centymetrów przeszła mrówka podczas tego spaceru? A) 30 B) 60 C) 70 D) 80 E) 90 Pytania po 5 punktów 17. Staś zbudował sześcian z trzech rodza- jów drewnianych klocków — patrz obrazek. Ilu białych sześciennych klocków użył Staś? A) 8 B) 11 C) 13 D) 16 E) 19 18. Na stole leżała kwadratowa kartka z liczbami. Ela zgięła ją na pół wzdłuż poziomej linii zazna- czonej na pierwszym rysunku, unosząc górną część kartki i układając ją na dolnej. Następnie drugi raz zgięła ją na pół wzdłuż pionowej linii, układając lewą część na prawej. Nie obracając tak zgiętej kartki zrobiła w niej otwór przez wszystkie warstwy w miejscu czarnej kropki. Kwadraty z jakimi liczbami przedziurkowała Ela? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 A) 8, 11, 26, 29 B) 2, 5, 20, 23 C) 15, 16, 21, 22 D) 14, 17, 32, 35 E) 14, 17, 20, 23 Strona 4 www.kangur-mat.pl 19. Spośród przedstawionych niżej figur Helenka wybrała pewne figury i powiedziała: Wśród wybranych figur są dwie zacieniowane. Wśród wybranych figur są dwie duże. Wśród wybranych figur są dwie okrągłe. Co najmniej ile figur wybrała Helenka? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 E) 6 20. Ewa chce na środek układanki położyć taki jej fragment, by dom A był połączony ścieżkami z domami B i E, ale nie był połączony z domem D. Które dwa elementy układanki spełniają te wszystkie warunki? E F 1 2 3 D A 4 5 C B A) 1 i 2 B) 2 i 3 C) 1 i 4 D) 4 i 5 E) 1 i 5 21. Pięcioro dzieci jadło śliwki. Kinga zjadła o dwie śliwki więcej niż Magda. Emilka zjadła o trzy śliwki mniej niż Kinga. Jola zjadła o jedną śliwkę więcej niż Emilka, ale o trzy mniej niż Władek. Które dzieci zjadły po tyle samo śliwek? A) Jola i Kinga. B) Kinga i Władek. C) Magda i Władek. D) Władek i Emilka. E) Jola i Magda. 22. Obrazek przedstawia zabawną gąsienicę Hulajkulę . Może ona zwijać się na różne sposoby pod warunkiem, że kulki sąsiadujące ze sobą w rozwiniętej gąsienicy będą dotykać się także w zwiniętej. Który obrazek przedstawia zwiniętą Hulajkulę? A) B) C) D) E) 23. W polach kwadratu pod taką samą figurą ukryta jest taka sama 34 liczba. Suma trzech liczb wiersza jest wpisana obok każdego z nich. Jaka liczba ukryta jest pod kółkiem? 32 A) 6 B) 8 C) 10 D) 12 E) 14 26 24. Na każdej skrzyni zapisano wagę umieszczonych w niej owoców. 1 kg 2 kg 3 kg 4 kg 5 kg 6 kg 9 kg 13 kg 17 kg Sadownik podzielił skrzynie na 3 grupy po 3 skrzynie w taki sposób, że owoce w każdej grupie ważą łącznie tyle samo. Która z poniższych skrzyń znalazła się w tej samej grupie co skrzynia zawierająca 6 kilogramów owoców? A) 2 kg B) 3 kg C) 4 kg D) 9 kg E) 13 kg © Kangourou Sans Fronti`eres www.aksf.org © Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych www.kangur-mat.pl